fredag 18 september 2009

Pizza, Piano och Pippi...

Japp, då är snart även denna vecka slut. Gårdagen bjöd på trevligt sällskap och lite spelande. Tur bara att hon själv inser att pianot ska stämmas och därefter är det lika bra att även stämma gitarren. Att äta en pizza och dricka cola kan faktiskt vara ganska så charmigt i rätt sällskap.
Var ganska kul att återuppta gamla minnen men även nya. Vi har ju trots allt varit med om en hel del och det är ett under att vi inte knäckte oss fullständigt då för 6-7 år sedan då vi var kollegor och jobbade dygnet runt. Men men, det var då och som jag skrev tidigare, minnen kommer man alltid att ha kvar på ett eller annat vis och att kunna plocka fram dom under ordnade former är enbart trevligt…i rätt sällskap.

Hade även tidigare på kvällen ett samtal med min gode vän T. Våra samtal är nog inte så friska men samtidigt känner jag att jag börjar komma i fas även med det. Som han sa, vad skönt att höra dig skratta igen… Ja, alltid något ju.

Konstigt egentligen men med hundar m.m. som är borta borde jag ha hur mycket tid över som helst, men icke. Nu är jag nästan aldrig hemma eller har fullt upp överallt och ingenstans. Kanske är det precis så som det ska vara. Även helgen ser ut att gå i rasande fart och kommer avslutas på söndag med god mat och dryck i goda vänners lag.
Så ni ser, man är inte död förrän huvudet är skilt från resten av kroppen. (Var ett befäl i lumpen som hade det som motto.)

Följer förresten EG´s rekommendationer ganska så bra nu och det ger resultat. Himla tur att det finns folk som bankar lite vett i skallen faktiskt. Men visst, det är väl det som kallas livserfarenhet blandat med kvinnlig häxkonst och list. Men jag är glad att jag för en gångs skull faktiskt lyssnar på vad som finns att lyssna på. Har nog inte varit så bra på det tidigare.

Om jag lovade er en bild på ett Main i höstskrud så får ni vänta lite till men det kommer det lovar jag.

Nu har jag även en bild klar i skallen på hur mitt nya hem ska komma att se ut. Tja nya och nya men det kommer bli en hel del förändringar där hemma. Tror att det kan bli riktigt bra faktiskt. Det ska bara till ytterligare lite möbler, lite annan färg och sedan är det klart. Såg att IKEA hade bra pris på Ektorps soffa så kanske jag slår till även på en sådan. Men allt det där får vänta lite dock. Har ju andra saker som kommer tidigare. Men layouten är som sagt klart och sedan är det bara att skrida till verket. Jag både tror och hoppas att det kommer bli kalasbra när allt är klart. Japp, ni gissade rätt, även detta är en del i den nya livsfasen så att säga.

Hm, ca två veckor kvar nu. Spännade spännande. Egentligen är det sjukt att kasta sig iväg så här men samtidigt lever man ju bara en gång. Tjmingen är ganska bra faktiskt med tanke på allt så det är till stor del en bidragande orsak. Men som sagt, det som inte dödar härdar. Är heller inte rädd längre för att komma tillbaka hem igen för jag är säker på att det kommer bli en hel del andra intryck som gör att man kan fundera på dom istället. Så ja, det kommer nog att lösa sig på bästa möjliga sätt. Har dock inte förberett så mycket än men får ta det kommande vecka.
Frågan är, kommer man att mogna eller kommer man att bli barnslig igen? Förhoppningsvis blir det en kombination av dessa båda saker. Visst, hänger ju en hel del på sällskapet men det är jag inte ett dugg orolig för faktiskt.

Förresten, kollade upp lite om hur man kunde tjäna pengar på att blogga men det verkade mer komplicerat än lönsamt. Så jag kommer att fortsätta att blogga gratis. Tror nog att det är bäst så. Pengar får jag tjäna på annat vis men skulle jag en dag skriva den där boken alla tjatar om så kommer jag verkligen inte skämmas för att ta betalt, bara så ni vet.

Förresten, fundera på hur många böcker Astrid Lindgren har skrivit och skriv ner dom på ett papper. Efter det kan ni googla på det och se om ni ens kom i närheten av verkligeheten. Lovar, hon har minsann skrivit mer än man kan tro.

Well, på återhörande!

/E

2 kommentarer:

  1. Precis som vanligt älskar dina funderingar så lova att fortsätta...
    Kajsa V

    SvaraRadera
  2. Mmmm vännen, allt ordnar sig, en kram och en låååång dusch och.......ja du vet...
    Gillar dig
    E

    SvaraRadera