tisdag 8 september 2009

Puzzle

Vänner!

Nu faller bitarna på plats. Denna månad kommer att passera snabbt och sedan försvinner jag. Ja dock bara ett tag. Konstigt nog blev det som tidigare såg ut att vara ett omöjligt pyssel att lägga helt plötsligt klart och inte bara kantbitarna passade.
Kanske kommer jag att lägga in lite bilder här också men nu ska ni veta att jag tyvärr inte är någon mästerfotograf. Kan inte lova något men en och annan bild kanske säkert kommer att dyka upp.
Förresten, vad har det med pysslet att göra…??

Jaha, veckan rullar på och som jag skriv tidigare har jag fullt upp och det känns faktiskt ganska skönt. Kanske kommer jag att försöka få till någon typ av storstädning där hemma men jag har inte bestämt mig ännu. Om inte annat blir det ju när jag ska tapetsera om.
Förresten, att det kan vara så himla svårt att bestämma vilken typ av tapeter man ska ha. Fast jag tror att jag till viss del redan bestämt mig. Det kommer bli ljust, neutralt och modernt.

Kajsa har stuckit till Gotland för att läxa upp lite gubbar och Emma åkte..hm också till Gotland konstigt nog. Men med dagens moderna it-samhälle kommer det säkert att komma rapporter även därifrån.
Att koppla greppet på hemmaplan går bara bättre och bättre. Har fått tusen olika tips och det går faktiskt ganska okej. Men ibland håller jag på att falla till föga men då är det alltid någon vänlig själv som slår mig på fingrarna, hårt dessutom. Ja, nu vet vilka ni är.

Hade förresten ett intressant samtal med vår personalchef idag. Inte för att det var något allvarligt utan mer bara just prat. Tyvärr gör man ju det lite för sällan men vi har konstigt nog en hel del gemensamt. Har ju själv haft ett visst personalansvar. Hur som helst, det som skulle bli en vanligt god morgon hälsning slutade i ett möte på hennes (personalchefens) rum i nästan en och en halv timma. Ja, så kan det gå när inte haspen är på. Kanske även det var en typ av rensning vad vet jag. Men vi beslöt dock att fortsätta dessa slutna dialoger så det får jag väl köpa.

Appropå resor, jag har varit i Turkiet, USA och Thailand m.m. Det är inget konstigt i det utan det som är mer konstigt är att på alla dessa platser så har jag hört samma låt spelar på allt från radio till tv. Ni vet, man sitter utomhus på något ställe och i bakgrunden hör man plötsligt den där låten. Och tro mig, det har som sagt inträffat på diverse olika platser runt om på vårt jordklot. Frågan är bara, är det en slump eller är jag förföljd av just denna låt? Låter har jag kanske skrivit om innan i tidigare inlägg, men kom att tänka på den nu faktiskt. Den skrevs redan 1989 så den har ju några år på nacken, närmare bestämt 20år. Men ärligt talat håller den faktiskt än tycker jag.
Så vilken är då låten undrar ni nyfiket där hemma. Jo, det är Gloria Estefans ”Here we are”. Men snälla ni, fråga mig icke farför det blivit så men den har som sagt rest tillsammans med mig jorden runt.
Så jag har sagt till mig själv att OM jag träffar någon trevlig dam någonstans i mörkret bland palmer och där vinden fläktar varmluft trots att klockan är midnatt. Ja, då kommer jag absolut att dansa en tryckare till denna låten. Det har ni mitt ord på.


Har ni inget att göra? Då kan ni göra ett kvinnligt alfabete. Ni vet, man brukar ju ibland få bokstavera namn med begynnelsebokstaven, tec Kalle, Erik, Martin, Niklas, Erik, Rudolf m.m. Men börja från a till ö och använd bara kvinnliga namn. Prova, det är ganska kul faktiskt.

Det får bli dagens kvällspyssel för er som bara är hemma och rullar tummarna om kvällarna.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar