tisdag 22 september 2009

Dagen på land, kvällen på sjön

Ja, om ett tag så är jag någon annanstans på en helt annan plats. Kanske är det ödet som tog mig dit eller så var det yttre omständigheter som gjorde att jag fick både chansen och möjligheten. Okej, vet att jag kanske tjatat lite om det i mina senaste inlägg men det får ni banne mig ha överseende med. Vet dock inte hur pass mycket skrivet det blir, men däremot kommer det kanske bli ett och annat skrivet när jag kommer tillbaka.
Väl hemma igen väntar ytterligare projekt och då blir det nog till att på riktigt ta tag i mitt Crib.
Emma har haft vissa synpunkter på innehållet och jag kan till viss del hålla med. Inte trodde jag att jag skulle surfa in på sidor som http://www.textilboden.se/ och titta på panelgardiner. Men man kanske rent av bara börja bli vuxen. Just gardiner har väl aldrig varit något som jag prioriterat i livet utan det har varit de som man delat bostad med som tagit tag i den biten, och så även denna gång. Men med lite nya gardiner, tapeter och friska blommor i krukorna så kanske det kan bli riktigt bra till slut. Men allt det där är något som jag får ta tag i senare.
Kom förresten på att jag inte ens äger en adventsljusstake. Även det kanske måste inhandlas så inte grannarna tror att man är någon typ av ateist eller sätter Asatron högst på dagordningen. Nåja, det kommer säkert att lösa sig det med.

Regnet hänger i luften och det kommer säkert bli som så att bara för att jag ikväll för första gången denna säsong ska ut på sjön och vara tränare. Dock är det inte bestämt till hundra procent men jag får nog packa det stora stället ikväll. Nu har vi ju även mörkret att ta hänsyn till och det får bli ett kort men intensivt träningspass.
Men vad gör man inte för att få vara ute lite på sjön..

Sagan om E&T kommer att spinna vidare till fredag eftermiddag om jag är rätt underättad. På torsdagen kommer dom dock att begrava sina sorger i god mat och billigt vin men det kan vara trevligt det också. Sedan vänder som sagt T…home. Hoppas bara att veckan var givande för båda parter men det kan nog behövas en helg för att sortera intryck och lärdomar. Är själv glad att jag inte är i deras sits kan jag säga. Men åter igen, alla är vi barn i början och tur är ju det.

Summa summarum, hösten är som sagt i antågande och nu börjar alla trevliga serier på tv igen. Bland annat House och Criminal Minds. Frågan är bara hur mycket man hinner se av dessa men något av avsnitten bör man väl hinna med. Sedan drar ju även Körslaget och lite annat smått och gott igår så här på höstkanten då folk hellre sitter inne än är ute. Men som sagt, själv vet jag inte riktigt hur aktivt mitt tittande på TV kommer att bli i höst. Just nu tycker jag mer att den summa jag betalar i tv-licens känns som att lägga drygt 500 kr rakt ut i tomma intet.

1920-talet:
De två vännerna möts på kvarteret hak. Dom slår sig ner, ta av sig hattarna och plockar fram var sitt paket cigaretter och tändstickor och lägger på bordet.

2000-talet
De två vännerna möts på ett café. Den ena bär keps som diskret läggs på stolen bredvid. Båda plockar fram sina mobiltelefoner och lägger på bordet.

Frågan är, vad är mest irriterade för oss moderna människor. Är det två personer som sitter och röker eller är det att ofrivilligt få lyssna till diverse mobilsamtal? Ja, det kan man ju fundera lite på. Men tiderna förändras och så även synen på alla vardagliga saker. Idag vet förresten alla att det här med att röka inte är bra för vare sig din egen eller andras hälsa.
Kanske säger vi samma sak om 50-60år då fall av cancer orsakade av strålning från mobiler, trådlösa nätverk och annat luftburet är lika vanligt som lungcancer. Hm, det kan man också fundera lite på.
Å andra sidan borde vi alla varit utdöda för länge sedan med tanke på alla avgaser som våra bilar släpper ut. Hur som helst, varje generation har ju egna problem och bekymmer, det är bara typen av dessa som förändras.

”Erfarenhet är inte det du upplever. Det är vad du gör av det du upplever”

/E

1 kommentar:

  1. Gardiner och adventsljus ??? skrattar gott, men pratade vi inte om slänga ut allt det gamla och in med nytänkande, strunta i advensstaken du, köp ljusgardiner och var lite modig.. Men gardinerna vi kollade in kommer att bli kanonläckra...ser fram emot att få vakna i det ljuset.
    Emma

    SvaraRadera