söndag 27 september 2009

Knappt 5 dagar kvar nu...

Kom på att det kommer kanske inte bli så mycket skrivet denna vecka och sedan tar det kanske ett tag innan jag skriver något alls. Så därför passar jag på att skriva lite nu istället.

Har lyssnat på Oleta Adams "Get there" ikväll. En fin låt och jag kan den själv både på piano och gitarr. Vet inte hur många covers det gjorts på den men det är säkert hundratals.Texten är ju en sådan där riktig låt om man åker iväg och lämnar någon kvar. Ni vet,

You can reach me by railway, you can reach me by trailway, you can reach me on an airplane.You can reach me with you mind....You can reach me by caravan, cross the desert like an Arab man.I don´t care how you get here, Just get here if you can...

Ja, en bra text och vi har nog alla haft någon att ha i tankarna parallellt med denna text.
Vet inte varför jag nämner ovan men snart bär det av och det kan komma att bli mitt livs resa på olika sätt och vis. Kanske blir det en fortsättning eller så blir det ju denna och enda gång. Men känner jag mig själv är detta bara början på ett nytt kapitel i mitt liv. Man lever ju bara en gång och på hemma plan kommer nära och absolut kära att hålla ställningarna så gott det bara går men E, jag lovar att ha just ovan nämnda låt i huvudet med jämna mellanrum. Ja, det kan nog verkligen behövas.

Vänner jag är dock väldigt ledsen att jag kommer att hålla er bakom ljuset ett tag till. Men jag kan bara inte avslöja min destination riktigt än. Det har jag goda skäl till och när jag sedan kommer hem blir det väl en och en miljon olika frågor men det får vi ta då. Just nu orkar jag inte förklara närmare utan det är bara jag och ytterst ytterst få som vet var jag ska. Naturligtvis vet mitt resesällskap destinationen och överlever vi denna strapats så är det ett delmål mot det riktiga målet. Nä, nog om det.

Nä, jag ska vidare men lovar återkomma imorgon med ytterligare tankar och filosfiska vinklingar.

/E

1 kommentar:

  1. Har redan bilden klar i huvudet, sol, värme, solstolen, GT:n + lååånga sittningar på balkongen... tror du jag längtar..

    SvaraRadera