onsdag 30 september 2009

Vad är väl en bal på...

Ångrar att jag inte hade min andra kamera med mig ut på sjön igår. Var ju trots allt ganska fint väder innan solen gick ner. Den är heller inte lika känslig för vibrationer, något som ju inte är helt ovanligt i en båt på sjön.
Men men, ni får hålla er till tåls lite men fler bilder på det marina temat kommer, jag lovar.
Skulle förresten fått lite nya seglarkläder igår men dom hade tyvärr inte kommit än så även jag får hålla mig till tåls lite till. Bör nog inventera garderoben nu för det har ju blivit ett och annat plagg genom årens lopp med klubbens logga. Men så länge det är helt och funktionellt så behåller jag kläderna. Är ju allt från T-shirts till ett helt seglarställ och sedan allt där emellan.

På tal om att inventera. Passade på att rensa i mitt skafferi sent igår kväll. Det blev en spännande resa. Förutom diverse matvaror hittades tre gem, en mobilladdare, två pennor, ett hårspänne (inte mitt men jag vet vems), ett kvitto, två muffins som man kunde spela tennis med och sist men inte minst ett gammalt kundkex, vad det nu gjorde där. Så nu vet ni det. Snacka om att koka soppa på en spik. Jag har det mesta i mitt skafferi ju, eller i alla fall hade.
Tänkte även rensa ut kylen lite med det var ganska så fixat ändå.
Minen på E då hon öppnade den första gången, ja den går inte av för hackor. För att sammanfatta hela kylskåpsproblematiken kan jag bara säga att det finns gott om plats där. Mer behöver jag nog inte skriva.

Fick förresten en uppdatering imorse om min älskade lilla Elmo. Allt var okej och han hade bara rymt en gång, än så länge. Men det hade gått bra och han hade rymt hem till en ”kompis” som är en blandrastik. Känns också kanonbra att han verkar bli bättre och bättre med sin allergi. Kanske faktiskt helt enkelt är som så att klimatet lite norröver är bättre för honom. Ska bli kul att se bilder på honom sidan men det både känns och verkar som om han trivs som fisken i vattnet där uppe i Bollnäs. Inte undra på när man får vara ute 5-6 timmar varje dag och även har eget stall, ridpadock, hästar och självklart andra hundar att leka med. Så det är nog bara en tidsfråga innan Prins Elmo åter blir Kung Elmo även hos familjen Nordlund.

Har fortfarande inte hittat min förlorade resehandling men nu gör det ju inget egentligen eftersom jag kunde skriva ut den igen. Frågan är ju dock bara var den kan ha tagit vägen. Det är jätteskumt, men den låg inte i skafferiet.
Lite kul att man måste ha med sig så mycket papper och annat jox när man ska iväg. Det här med att vi lever i det papperslösa samhället är ju verkligen en sanning med modifikation. Tycker det skrivs ut papper till höger och vänster och även jag själv skriver ju ut ett och annat mail m.m.
Så det dröjer nog ett bra tag innan våra pappersbruk kommer att få slå igen på grund av drastiskt minskad efterfrågan….

Maskeradtips.
Ta på dig ett underställ, helst blått. Tänk på att stället ska vara tight som fan. Sedan lånar du ett par röda Y-front kallingar om nu någon ha sådana kvar. Dessa trär du utanpå understället. Vill du vara extra ball tar du först en suspensoar innan du lirkar på dig kallingarna. Därefter frågar du din mamma eller flickvän om hon har några läderstövlar. Akta bara så stövlarna inte har för höga klackar får då kan det bli jobbigt att gå. Sist men inte minst åker du iväg till Lindex, HM eller någon annan liknande affär och köper en ögonmask. Skulle det inte finnas någon med hål för ögonen så kan du ju själv klippa ut det.
Så med detta tips så har du gått från en vanligt medelsvensson till självaste Fantomen. Vill du ha lite extrautrustning så rota fram det där breda skärpet du hade på 80-talet och köp en leksakspistol med hölster.
Vill du glassa då där lite extra så kan du även försöka låna en häst och en hund av modell Schäfer. Men det är som sagt endast om du är en person som jämnt och ständigt måste ha extra allt.Hur so helst jag lovar dig, du kommer vara festens höjdpunkt…förutsatt att det är en maskerad du ska på.

Over and out!

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar