tisdag 26 februari 2013

Det är inte lätt att sparka någon i baken om du bara har ett ben!

Hej hej!
I helgen är det dags för Vasaloppet igen. I år är det rekord då nästan 16000 åkare kommer att tampas de ca 9 milen mellan Sälen och Mora. Tydligen slår Vasaloppsveckan rekord efter rekord och det om något är ju ett gott betyg till organisationen. Själv har jag aldrig åkt ett Vasalopp och kommer nog inte göra det heller. Men jag ska banne mig upp och titta på starten hade jag tänkt. Det är faktiskt lite av en tradition. Tycker det mäktigt att se alla löpare ge sig av och även se hur denna orm av åkare masar sig upp för första backen. För er som sett samma tv-bilder vet ju att första backen precis efter att man åkt över vägen brukar vara spännande. Skidor, stavar och även åkare kan ligga som plockepinn liksom. Men för oss andra hemma vid tv-apparaten är det helt klart underhållning.
1934 fick man faktiskt ställa in Vasaloppet för då var det bara 17 åkare anmälda....
Jaja, nog om det.

H&E, eller i alla fall E har nu fått besked av "tanten" om att det nog inte bli någon passning. Så det blir åter igen dagis för H. Tänker inte gå in på i detalj vad som hände eller vad som sas utan hänvisar bara till det där klassiska som magkänslan. Så nu får vi lösa en eventuell dagmatte på egen hand. Nåja, vi provade i alla fall men att lämna en hund till en människa som mer ser till pengarna än till hundens bästa, ja då får det faktiskt vara!

Dagen högsta temperatur uppmättes faktiskt i Piteå, och på andra plats kom Boden. Sug på den!!!

Tycker faktiskt lite synd om E som var uppe och tassade 02 inatt, oroad av H som hon inte riktigt vet hur hon ska få bukt med. En annan tanke vi har är att H kanske ska få vara hos E´s föräldrar ett tag för att liksom komma i fas med sig själv. Ja, inte lätt att ha hund.

Lovade en viss A att jag hade ett kul inlägg på gång men det får avvakta lite på grund av att andra saker kom emellan. Ibland hinner man ju inte med allt, men lugn det kommer. Å andra sidan kom jag på att den som skulle fatta det mins är just A. Men om jag skriver riktigt smart kanske det funkar ändå. Från A till E så inväntar jag fortfarande en rapport från EG gällande paketet. Ja inte paketet i sig utan att det som är i paketet är helt. Jag har ju viss erfarenhet inom fraktbranschen och vet att långt ifrån alla paket behandlas med silkesvantar. Alla minns vi väl Karl-Bertil Jonsson och hur han behandlar paketen på den "fragila" avdelningen. Men jag hoppas allt gått bra, inte minst för paketets egentliga mottagare och det är ju inte EG själv utan en annan EG...kan man säga.

Ok jag erkänner, ibland tar jag smygbilder på H och K, dvs Helmer och Kermit när inte E ser på. Hon tycker det är lite tramsigt...typ. Men det skiter jag i så jag kommer fortsätta ta bilder på K och H även i framtiden. Men E har dock lovat att vi ska ta en cowboy bild på H och K när han sitter på H som på en häst. Jag ska bara fixa en liten cowboyhatt först.
Jiiihaaaa

Ja, den som lever få se!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar