söndag 3 februari 2013

Mirror mirror on the wall, who´s the prettiest of them all?

Goddag!

Japp, så var semestern över på riktigt kan man säga. Imorgon vankas måndag och arbetsdag. Gjorde misstaget att öppna upp jobbmailen och såg jag hade 185st olästa mail. Så jag stängde mailen igen illa kvickt. Orkade inte ta tag i eländet nu utan avvaktar tills imorgon....blääää. Nåja, tack och lov har ju de flesta kunnat läsa min reseblogg så kanske slipper jag gå runt och svara på en massa frågor hela arbetsdagen men vi får se.
Jag måste förresten revidera det där med vatten kontra bensin. Visar sig att beroende på var man köpte sitt vatten på flaska så är literpriset ibland dyrare på vatten än bensin i Dubai. Kom också på varför många flyg mellanlandar i Arabemiraten, tex om man flyger mellan Europa och Thailand. Jo, självklart är ju även flygbränslet billigare i Mustafa-land. Japp, då vet ni det.

Även idag har det varit en strålande dag och passade på att ta en liten "vårbild" från vår vackra lilla stad.




Har även insett att vi har fler inneboende än vi trott. Under min altan bor familjen Kanin. Hade lite aningar om att det stora hålet under kunde vara ingången till kaninhuset och visst var det så. Jaja, dom stör ju inte men Helmer kanske får prova på sina kunskaper där i hålet någon gång. Han kommer ju nästan in under altanen, liten som han är. Men man kanske ska låta kaninerna vara i fred istället.  Att kräva hyra är kanske inte ens aktuellt att fråga om...

Idag inhandlades även lite nya tulpaner för dom som E köpte i onsdags börjar sloka lite nu. Vaser har jag ju så det räcker i alla fall, haha. Nu får vi se hur länge denna nya bukett håller sig. Men med lite färskt vatten varje dag kommer det nog gå bra. Vi räknade ut att om man köpte ca två nya buketter varje vecka kostar det ca 120kr så det kan det ju vara värt. Dock har jag kvar mina plastblommor på strategiska ställen, än så länge.

På skivan "Karaoke för barn på dagis" finns en version av Imse vimse spindel som är ascool. Låten finns även på Spotify...

Just det, kan åter påminna om att snart kommer det finnas Youtube-länkar där ni kan se lite filmer från Dubai och då främst från vattenshowerna utanför Burj Khalifa. Helt klart coola och sevärda..hoppas jag. Ska bara hinna lägga in dom på mitt Youtubekonto. Men håll ut, det kommer.

Inse:
Ibland måste man inse att vissa människor alltid kommer stanna i ditt hjärta men inte i ditt liv....
(Dikt jag såg på ett klotterplank en gång, but I like it.)

På återhörande!
Eken

P.S Det där kaffet med Toblerone smakade inte alls gott....bläää

P.S 2. Ikväll/natt är det åter dags för Super Bowl. Jag måste erkänna att jag nog håller lite mer på San Fransisco 49:ers detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar