onsdag 20 februari 2013

Snö, tö, leva eller dö.

Inlägget presenteras av


Hej och hå!
Så var även denna onsdag gjord. Slirade faktiskt hem från jobbet i lagom tid och tack gud för att det faktiskt är ljust nu. Väl hemma möttes jag av E i hallen som också mer eller mindre kommit hem hon med. Sist men inte minst fick man sig ett blött mottagande av lille H som ju varit hemma hela dagen idag och var på så sätt full av energi...på gott och ont. Ja, så var flocken samlad igen.
Jag hade förresten även Kermit med mig hem så familjelyckan blev ju total kan man säga.

Blev lite förvånad när jag idag fick reda på att EG också följer Farmen. Hm, ja än kan hon överraska den gamle tanten. Nämnde att AK också kom från Boden med enl EG var AK från någon byhåla utanför Boden. Hm, nu är ju Boden i sig inte direkt någon storstad....snarare...byhåla.

Nu undrar ni kanske varför en del inlägg presentera av olika representanter från klädindustrin. Tja, vad säger man, money talks.

Sitter nu och skriver parallellt som vi ser på Mia på Grötö. Dagens gäster är Mia T, Rickard W och Danny S. Som vanligt leds programmet av Mia S. Gillar faktiskt programmet men mycket bygger ju självklart på vilka som är gäster.

Imorgon är det torsdag och ska man följa seder och bruk är det ju ärtsoppa med fläsk som gäller men för egen del blir det lasagne tror jag. Eller tja, minns inte vad det var för mat imorgon på jobbet men något blir det nog. OM det nu är lasagne kan jag ge mig fan på att det är lite häst i den också. Men det skiter jag i. Hörde idag att man i just Rumänien förbjöd häst och vagn för ett tag sedan. Ja man fick liksom inte köra med häst och vagn på allmänna vägar längre. Detta kan ha bidragit till att hästar liksom blivit överflödiga. Vad gör man då? Tja, det kan vi ju bara spekulera i.

Ikväll hoppas jag vi slipper snösvängen. Det mesta är undanröjt och på sina håll har man både saltat och sandat. Vädret bjuder på ytterligare några dygn kyla så vitt kommer det nog att förbli hela sportlovet. Inte mig emot faktiskt för hellre snö än slask. Detta sitter ju i från den tiden man cyklade. Men jag tror att alla helst har snö än blask, sedan spelar det ingen roll om man kör med bil eller trampar hoj. Ska faktiskt passa på att lämna in just hojjen på lite service och tvätt så den är fin till våren. Ja, jag kommer absolut att cyklar mer till våren men nu har man ju den valmöjlighet att välja.

Kring middagsbordet kom vi att tala om kända människor. Detta då herr Kungen kommer till vår lilla stad senare i vår och då ska förmodligen E tillsammans med sina kollegor på Länsstyrelsen stå fina och kammade på trappan till residenset ihop med landshövdingen och ta emot det celebra besöket. Men kommer det några kända personer från vår lilla stad då? Ja, hävdade jag. Linné, Carro Kluft, Wilander, Pirelli/Nilsson och några fler.
E som däremot kommer från Uppsala bad mig räkna upp några kändisar från hennes hemstad. Efter att ha funderat fram och tillbaka mellan tuggorna kom jag fram till the one and only.... Pelle Svanslös.
Nu var det inte riktigt det svaret hon ville ha, men va fan jag kan inga andra kända personer från Uppsala. Fast jag vet att Livsmedelsverket ligger där, samt Ackis, dvs Akademiska sjukhuset. Där låg E en hel vecka efter att ha fått en skenande ko över sig. Ja det är faktiskt sant..hehe
Men men, det enda som fastnade min hjärna var tydligen bara Pelle Svanslös...så det så.

På återhörande!
Eken
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar