tisdag 12 februari 2013

Konsten att rimma på ordet dimma.

Hej hopp och god afton!

Japp, blev som ni såg semlor idag på jobbet. Man hade köpt över 200stycken och självklart blev det "några" över eftersom vissa av olika anledningar inte ville ha en semla. Hm, eller fastlagsbulle som det heter söder om vår lilla stad. Norröver heter det något annat, tex hetvägg och ska då geggas ihop med varm mjölk. Men några sådana hedningar sysslar inte vi med utan vi åt Semla. Firewalls och samlagsbullar får andra stå för..eller var det nu hette.
Hur som helst, efter som jag och Svarre är som vi är, dvs jävligt snikna så kontaktade vi Mat-Linda och bad henne höra av sig innan dagen var slut om det skulle finnas några Semlor kvar. Japp, det gjorde det minsann. Så nu när man sammanfattar denna fettisdag 2013 har jag fått i mig 4st semlor. Så nu behöver jag inte äta fler semlor i år.
Jag har faktiskt en kollega som ställt upp i en tävling för några år sedan där det hela gick ut på att äta så många semlor man orkade på tid. Han klarade ca 12 stycken, sedan tog det totalt jävla tvärstopp. Vann gjorde han inte men han var nöjd att han inte spydde i alla fall. Kan även nämna att trots denna tävling äter han fortfarande semlor, dock i lite mindre mängd och absolut inte under någon tidspress.
Vi får väl se hur många semlisar Anna i Linkan krängde idag. Här i stan vet jag ett ett av bagerierna laddade med 1500st redan från klockan 04 och framåt. Tydligen var även majoriteten av semlorna redan sålda till företag och andra fikasugna institutioner.

Att hämta H gick bra och sedan for vi direkt hem. Väl hemma vad det klädbyte för att sedan ge oss ut i skog och mark. Blev en ganska lång promenix faktiskt men det var skönt och själv piggnade jag till lite efter en dag inomhus. Hemma igen trodde jag att Hellmupp skulle vara hungrig men tror att saknade efter matte kanske blev lite för stor så han gick bara och la sig. Nåja, han äter säkert lite senare sedan när hela la famila är samlad igen.

I Landskrona ville man pimpa en av stadens rondeller och köpte in en dimmaskin för att göra infarten lite mer "trollsk". Nu blev denna troll-grej ett rejält fiasko. Sikten blev dålig för trafikanterna och dessutom blev vägbanan hal. Så efter att bara ha används några gånger är nu dimmaskinen avstängd på obestämd framtid. Ja så kan det gå. Kan ju tillägga att dimmaskiner finns ju knappt ens kvar på discotek nu för tiden.

Intervjun med Pia Sundhage i programmet "Min sanning" var helt klart sevärd.

Hoppas till gudarna att Anna Ankas nya make inte heter Carl....

På tal om fotboll så är LB07 (Limhamn/Bunkeflo) landets första klubb att ge damlaget och herrlaget lika mycket betalt. Hatten av!!!!

 Just det, min käre lille vän Kermit-Mini verkar leva livet i Thailand. Linda har varit duktig och dagligen uppdaterat oss med hans äventyr. Dock var det väl inte direkt den typ av äventyr jag räknade med men han har rök cigg, druckit alkoläsk och provat på vattenpipa...hm... Men men, han ska ju vara glad att han faktiskt fick följa med. Inte alla som får förmånen att fara till Thailand på semester med 3st tjejer i 25års åldern. Jag får väl lägga honom i frysen några dygn efter hemkomsten för att liksom sanera honom från sjukdomar och andra skumma resegrejer. Nästa resa blir med Mange till Kos så han kommer minsann bli berest den lille Kermit.

Nä, nu är det dags att ta tjuren vid hornen, eller tja, sätta på kopplet på Helmer.

På återhörande!
Eken Ekensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar