tisdag 5 februari 2013

Mat, vatten, eld och luft!

Hej hej!

Ja så var ännu en dag slut och vi rusar mot ännu en helg. Jag har förresten fått lite frågor om filmerna från Dubai Fountain och showerna. Ljudet är alltså INTE fejk eller pålagt på Youtube. Det är ljudet irl så att säga. Man hade stora högtalare runt hela den lilla konstgjorda sjön och konstig nog ekade det inte eller lät konstigt. Så det ljud ni hör på filmerna är det ljud vi själva också hörde på plats.
Jag funderade lite på hur vår egen kommun skulle ställa sig till en liknande variant nere på vår egna centrala sjö. Hade ju varit ett spektakel utan dess like men jag vågar inte ens drömma om vad det skulle kostat. Men visst, drömma kan man ju alltid.

Ikväll har E varit piggare och gav sig hör och häpna ut på en löprunda. Hon behövde bli av med all inombords energi och stress. Energi eftersom Helmer är iväg och stressen berodde på jobbet tydligen. Men iväg kom hon och tillbaka också och kände sig mycket piggare. Jag funderade lite på det här med att bli av med allt inombords, det hade hon ju fixat på egen hand veckan innan. Men vinterkräkis kanske inte räknas som det. Nåja, löpningen gav blodad tand och hon funderar på att göra något liknande imorgon kväll. Det ska inte jag för då är det fotboll, Sverige-Argentina på Friends Arena. Det är visserligen bara en vänskapslandskamp men intresset är enormt då en viss Zlatan ställs mot en viss Messi. Så det får jag inte missa. Löpa kan man göra senare tror jag...

Vår mathållning här hemma har ballat ur totalt. Dels beroende på E´s tillstånd och dels på grunda av min egen lathet. Trots att kyl och frys är proppfulla blev det dagen till ära bara tunnbrödrullar med diverse pålägg i. E skulle ju även ut och springa så hon ville verkligen inte sätta i sig en 3-rätters. Men men huvudsaken är ju att man blir mätt. Annat var det på flyget kom jag på.
Visst det var bra och god mat men jag var ändå hungrig hela resan, men framför allt aptörstig. Så jag tryckte stup i kvarten på knappen så flygvärdinnan kom. Tror jag drack minst 2 liter på resan ner. Ja det kändes så i alla fall. Maten på bilden var förresten en god kycklingfilét med små potatistärningar och någon sås. Men det smakade dock bra. Sedan är det ju som alltid lika pyssligt att försöka äta med små bestick under trånga förhållanden. Men allt gick bra. Dock var kakan till efterrätt...mindre god.

Skulle skriva något om eld och luft också men kommer inte på något. Mina rubriker är inte alltid i symbios med resten av inlägget men det får ni leva med.

Just det, nu är paketet till norr packat och klart så det ska bara kastas på lastbilen. Hoppas nu bara det håller hela vägen för det är faktiskt ganska så ömtåligt. Som vanligt väntar även en överraskning till mottagaren men den avslöjar jag inte här. Vet att mottagare läser bloggen så det vore som att ha oinslagna julklappar under julgranen liksom. Så detta är än så länge Top Secret!

På måndag ska jag förresten till tandläkaren. Spännande! Har redan ombokat besöket tre gånger på grund av olika orsaker men på måndag ska det ske. Jag har verkligen ingen skräck för tandis utan är nästan alltid mest orolig för vad slutnotan ska hamna på. Brukar dock gå en gång om året och än så länge har jag inte haft några hål peppar peppar ta i trä. Hoppas inte jag har något denna gång heller.
Brukar förresten inte gilla när dom ska röntga heller. Gör ont som fan att sätta in den där plattan i munnen, lång bak och bita ihop. Blääääääää
Nåja, den dagen den sorgen.

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar