söndag 10 februari 2013

Om att trimma en timma...

Trevlig helg!
Passa på att skriva inte innan dagens årsmöte. Fick den fina äran att skriva ut hela den ekonomiska rapporten samt årsplaneringen för kommande verksamhetsår. Tror att det blev ca 250 sidor som kom att rassla igenom skrivaren. Men vi får kalla det för sponsring tror jag. Jobbet sponsrar dock med lokal och vi kommer få gott om plats för om man ser till tidigare årsmöten kommer oftast bara de närmast sörjande. Jaja, det blir nog bra det med.

Anna i Linkan står nog för årets prestation så här långt, trots att året är ungt. Hon segade sig igenom denna blogg non-stop igår och blev så till sig att hon både glömde klä på sig samt gå och handla. Men men, alltid trevligt om man kan roa någon. Fast känner jag henne rätt kikar hon nog in en stund idag igen. Kom på att om man skulle skriva ut hela denna blogg i papper så har man nog en bok vid det här laget. Vem vet, kanske skulle bli perfekt för mina memoarer en vacker dag. Hade ju inte varit dumt alls att gå från nätet till en pocketbok som i sin tur blir en bestseller och vips kan jag gå i pension vid 40års ålder. Hm, ja drömma kan man ju alltid. Men en förutsättning är nog att jag måste fortsätta skriva och jag borde nog helst vara känd på något vis. Det funkar ju så där bra med tanke på att jag trivs som en anonym person som helst verkar i kulisserna. Hm, ja det blir nog inte bra alls faktiskt...

Snöat har det i alla fall gjort hela helgen. Idag är det clean up time och lastbilar, traktorer och andra fordon jobbar frenetiskt med att röja undan alla snö nu. Åter igen är jag sjukt glad att jag inte cyklar måste jag säga. Dock är just cykelbanorna de "vägar" som oftast prioriteras bäst måste jag säga. Det är någon kommunal grej att få fler att cykla i centrala stan så då måste man ju kunna ge de rätta förutsättningarna också. Men men, den tiden är för tillfälligt förbi men till våren blir det nog till att cykla lite mer igen.

Hm, ja att spåra all rumänsk köttfärs kommer nog bli ett hästjobb.....

Inte heller igår såg jag Melodifestivalen och det känns helt klart bra att inte vara beroende. Vet ju redan att Hoffsten och Bananen gick vidare. Skulle ju kännas lite skumt ändå om vi skickade Sean Banan till Malmö och ESC. Sverige blir nog verkligen klassat som en Bananrepublik. Kom på att jag har "tyvärr" sett Sean Banan live, eller i alla fall lite. Han var ju med på stadens flygdag så jag och Usse var där. Nu var vi ju tack och lov INTE där för Sean Banas skull, tro inte det! Nä, vi var där för flygplanens skull, så det så. Hm, kallt var det också vill jag minnas...

Nä, nu måste jag samla ihop alla papper för att dra vidare denna söndag. Jag ber till gudarna att vi slipper ett långt, segt och tjabbigt möte. Med lite tur kommer det hela vara över på bara någon timma....I hope!!

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar