fredag 15 februari 2013

In your face...space!

Tjaba!
Har varit en ganska lugn dag och trots att det nog finns en hel del pyssel bestämde jag mig ganska tidigt att ta en sak i taget. Har varken haft ork eller lust att stressa igenom något eller sätta mig in något av mina ca 12 problemcase som jag trots allt har liggandes på mitt bord. Varför undrar ni då? Tja, dels är det fredag, dels har jag som sagt inte riktigt ork och dels ska vi jobba imorgon trots att det är lördag. Okej, inte jobba på riktigt men vi ska på kick-off. Tänker inte gå in på detaljer men just årets Kick-Off känns som om den ligger helt fel liksom. Men men, vi får se hur det blir.

Hur som helst, nu sitter jag här och filosoferar lite. I förmiddags sprang jag runt och försökte luska ut vilka som var här från EG´s jobb/myndighet. Min kollega som hade ansvaret för just detta kundbesök har själv inte fått alla namn. Men dom dimper nog ner framöver. Sedan har jag även hunnit med att sälja en fickplunta till en annan kollega som han skulle ha med sig på ovan nämnda Kick-Off. Pluntan köpte jag i Ryssland en gång i tiden och har mer eller mindre samlat damm sedan dess. Hm, ja måste vara drygt 15år nu. Ja, det är konstigt hur man kan få dagarna att gå trots att man egentligen inte vet om det man gör är så vidare vettigt. Hm, ja lunch har jag ätit också och idag var det efterätt, chokladpudding! Det är nog det mer vettiga idag, än så länge.

Igår passade jag på att smygfota lite..hehe Medan E duschade tog jag en bild på hennes ständigt växande klädhög i mitt spare-room. Till saken hör att gardeoben till vänster även är proppfull. Men känns ändå skönt att man inte bor i hop med en kläd-Hitler som alltid ska ha allt snyggt ihopvikt! Behövs inte mycket mer käder på den stolen innan den faller omkull kan jag meddela.
Gick dock ovanligt fort att fylla upp det extra rummet måste jag säga. Även en säck hundmat och annat smått och gott ligger slängt huller om buller där inne nu. Men men, that´s life at it´s normal stage, som man brukar säga.

Imorse läste jag att en meteorit skadat 100 personer i Ryssland. Lite senare var det ca 300 och nyss var det 700 skadade. Innan vi går och lägger oss ikväll är det kanske flera tusen skadade. Hm, vet inte om man ska skylla på kvällstidningarna denna gång eller på den ryska rapporteringen. Alla vet ju att det som händer i Tjernobyl aldrig egentligen hade hänt, trots att det nog hade hänt ändå...typ.
 På tal om ond bråd död så listade ju Illustrerad Vetenskap de 10 mest "sannorlika" orsakerna till att jorden skulle kunna gå under. Till er som blir oroliga nu kan jag säga att de flesta sakerna dock låg flera miljarder år framför oss. Men om nu en meteorit skulle krascha här på moder jord, ja alltså en modell större så är det helt klart tack och hej för oss alla. Samtidigt skulle en sådan stor sten synas och upptäckas ganska så tidigt och eventuellt skulle den då kunna skjutas sönder med vapen, ja om man får tro amerikanska experter. Snacka om att det låter som Armageddon liksom. Sedan kan man ju undra hur bra det hade varit att skjuta sönder en meteorit med kärnvapen där uppe i rymden. Jag hoppas dock att det är en fråga vi aldrig någonsin får svar på.
En annan ödestigen konsekvens för oss jordbor är den dag solen liksom slocknar. Men inte heller det känns som en issue så länge man själv är i livet. Enligt experter (förmodligen samma muppar som ovan) kanske vi då bor på en helt annan planet och bryr oss i så fall inte om att solen slocknar.

Ja, det är mycket med jordiska..även in space...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar