torsdag 21 februari 2013

Nice Price!

Hej hej!
Vi närmar oss helgen med stormsteg och om förra helgen gick i galenskapens och idiotins tecken kommer denna helg att innebära mer nyktert tänkande, hoppas jag. Har nu bestämt att det blir en tripp till IKEA för att se över årets nyheter och lite annat smått och gott. Jag ska bland annat titta på ny matta till vardagsrummet då den en gång så fina vita mattan börjar bli, tja mindre vit. Men det vad b.c Helmer så att säga. Sedan ska jag även titta på nya kuddar till soffan. Det får räcka känner jag. Sedan kommer man förmodligen hem med 2-3 nya skohorn och lite annat billigt pyssel. Dock en värmeljus för det har jag redan hemma. Just det, vi ska även titta på nya kastruller eftersom de jag har inte riktigt räcker till konstigt nog. När vi ändå är på köksavdelningen ska vi även titta på eldfasta formar till ugnen. Hm, nu blev det helt plötsligt ganska mycket på agendan känner jag. Men men, är helt klart i sann IKEA anda...
Bra att ta sig dit kan bli lite spännande ihop med E. Hon var ju i hela bygden i jobbet och kör man på landsvägarna i vår omgivning brukar hon "då och då" peka mot olika småvägar till höger och vänster. "Här har jag varit, och där inne bor en sur gubbe, till höger finns det konstiga kor, där framme luktar det apa, kör man in där kommer man till en stor sjö, eller han som bor där framme fuskar med bidrag", och så vidare. Samtidigt känner man ju att det finns en hel del man inte riktigt har koll på i sin direkta närmiljö, helt klar. Hur hon själv hittat till alla platser vet jag inte, det vet hon knappt själv. Ibland har det ju även varit så att hon inte hittat fram... 

Inlägget presenteras av
Semlan uppe i Linkan säljer fortfarande semlor så det står härliga till. Folk kommer nog vilja ha semlor fram till påsk faktiskt, brukar ju vara så. Själv ligger jag lågt efter min semel-orgie på fettisdagen. Känns nästan som om det fortfarande står mig lite upp i halsen faktiskt. Men samtidigt kan det vara nice att klämma en si så där 4-5 semlor på en gång och så vips har man fått i sig hela årets ranson. Handlar om effektivitet!

På tal om helg så funderar jag på att käka revis benis till helgen...igen. Problemet är ju bara att E inte är så jätteförtjust i revis benis. Men det kan vi nog lösa ändå. Hon kan kanske äta fiskbullar, det gillar hon. Det gillar jag med men om jag får välja blir det ju revisar. Just maten är nog lite av vår skumma dilemma eftersom vi allt som ofta äter olika mat. Visst hade det varit praktiskt om två som bor under samma tak även äter samma mat, men här skiljer vi oss. Nu finns det helt klart en orsak till det hela, lite a la ränderna går aldrig ur, och så länge det funkar så varför inte? Så man kan nog säga att under en vecka, eller eller säg på 7 dagar äter vi samma mat på 3 av dessa. Hm, ja det är nog en relevant siffra. Men som sagt, det funkar bra. Å andra sidan är ju detta en av orsakerna till att vi behöver lite fler kastruller.

Nä, nu ska jag fortsätta att jobba med lite IT...dvs IngenTing..

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar