söndag 17 februari 2013

En seeeeg söndag!

Hej och hå!
Ja så var årets kick-off över och trots att vissa var en aning skeptiska tycker jag att vi som var där faktiskt hade det jättekul! Mig själv inkluderad. Först var det som vanligt lite konferens men på eftermiddagen kom så the team work. I år skulle vi med hjälp av en från trakten ganska så känd konstnär måla en tavla med företagets tema. Ingen i vår grupp var direkt konstnärliga men med lite fantasi gick det helt okej ändå.

Jag fick sedan äran att måla moder jord inklusive lite landmassa, i detta fall Sydamerika, ja om nu någon av er ens kan se att det är just Sydamerika. Men så här blev det färdiga resultatet.

Tolv grupper ger tolv tavlor och under kommande veckan kommer en omröstning ske på jobbet för att sedan utse en vinnare. 
Sedan var det middag med efterföljande fest. Vad som hände på festen, tja kommer nog stanna på festen. Men det var sjukt kul och det min egen insats slutade i princip på samma sätt som en nyårsafton för två år sedan. Var länge sedan jag vaknade upp med en viss "seghet". Men det är kanske ett tecken på att det var kul och trevligt. Efterfesten på bandets hotellrum höll dock på att sluta i katastrof då vi beslöt oss för att prova kasta ut tv:n. Tack och lov för en gångs skull hade rummet en gammal tjock-tv och sladdarna var lite meckiga att få loss så den idén la vi dessbättre (med facit i hand) ner. Hm, ja det kunde slutat dumt, medan vi hela tiden tyckte det var kul. Ganska sjukt också med tanke på att medelåldern i rummet var ca 40 år. En annan kul sak var att han som hade rummet for hem till sina föräldrar för att övernatta så vi hade ingen aning om vem som skulle checka ut på morgonen. Ja, hela den där hotellgrejen är ganska diffus så jag går inte in på det mer. 

Summa summarum mår man nog som man förtjänar idag och soffan har varit min bästa vän. Minns även att jag och några kollegor mer eller mindre gick bärsäkargång när vi skulle hem då jag inte hittar min cykel. Var asförbannad för att någon stulit den och det kändes piss att bli av med ytterligare en cykel när man som mest behöver den. Ja så där höll vi på i ca 20 minuter innan en av kollegorna nyktrade till och konstaterade att jag hade haft Elins cykel hela dagen.....och den stod faktiskt snällt kvar där jag ställde den tidigare på dagen.
Som sagt, där alkoholen går in går både vett och förstånd ut, typ

Jaja, ska bli kul att sammanfatta det hela imorgon på jobbet, men jag tror förvisso inte att det skedde några större skandaler. I alla fall inte med det gänget jag hängde med.
Just det, det var två band som spelade, dels Kinetics ,mina polare, samt även ett tjejband från Hässleholm tror jag som hetter Beastigirls. Helt okej band och tydligen ett ganska så känd cover-band. Dom spelade dock sjukt högt så all konversation fick ske antingen skrikandes eller mer eller mindre ha munnen i den andres öra.
Men tjejerna, tre till antalet, rockade loss som fan och det var trångt på dansgolvet. Men det är väl så det ska vara.
Som sagt var en lyckad dag/kväll/natt/tidig morgon men det känns i både skalle och hals. Har ett vagt minne av att jag drack ca 13 öl, starköl samt 3 flaskor cider....


Nä, nu ska jag återgå till soffan och vila till mig lite innan E och H ramlar in.

På åter hörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar