tisdag 19 februari 2013

Mellanakt!

Hej!

Är fortfarande seg idag men det beror på att hela stadens snöröjar-team började ploga vid ca 02:30 och körde på resten av natten. Brukar kunna sova mig genom sådant men inatt var det kört. Även E var uppe och studsade lite och kunde heller inte somna om sedan. Men men, man gick ju ut till nyplogade vägar i alla fall. Sedan har snöandet fortsatt. Känns skönt att inte behöva cykla i denna typ av väder, den saken är säker.

Passar förresten på att skriva lite nu för att rensa skallen. Har suttit i möte hela dagen och ska fortsätta med det. Givande men även lite smått förvirrande då jag under vissa perioder inte fattar något alls. Som tur är har jag även en annan kollega som är minst lika oförstående kring detta med diskar, switchar, kollplingar, SATA, SDD och annat smått och gått. Men det är bara att hålla god min trots att tankarna lätt svävar iväg på annat liksom. Men senare i eftermiddag gör vi en wrap-up och sedan är jag entledigad för resten av dagen. Då har jag å andra sidan inte gjort ett skit av mitt "andra" jobb men det får bli morgondagens problem. Visst, det är dock lite kul när jag och J ibland tittar på varandra och liksom inser att det människan framme vid PP-presentationen talar om lika gärna kunde varit på grekiska eller finska. Vi fattar liksom nada.

Det här med häst i maten verkar vara vanligare än vi trott. Innan sa man ju att "Du äter som en häst". Men idag är det ju vi som äter hästen. Hm, ja så kan det gå.

Den sista tiden har förresten förändringar skett på hemma plan. Jag har självmant bytt sida vid köksbordet, det ni! Varför undrar några säker då? Tja, då vi ofta äter middag någonstans mellan 18-19 så har det blivit tradition att E vill kika lite på 112 på Liv och Död på tv4. Själv tycker jag inte det är så kul att se på medan man äter utan det räcker med att man liksom hör eländet i bakgrunden. Frågan är vem som är mest morbid nu faktiskt. Ja, jag har ärligt talat lite svårt för att intaga en god middag samtidigt som räddningstjänsten klipper upp en bil för att sedan lämna över en hyfsat lemlästad människa till väntande ambulanspersonal. E däremot tittar obekymrat på medan hon samtidigt äter. Ja, tur att vi alla är olika. Synd bara att hon inte gillar program som Simpsons eller Family Guy utan anser att det är rena rama barnprogrammen. Slog mig nu att vi har aldrig "lekt" sten, sax och påse till 112...hm.

Nä, dags att återgå till lite jobb igen!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar