onsdag 13 februari 2013

En tramsig kväll

God kväll!
Ja, det blev en ganska tramsig kväll hur man än vrider på det. Vet inte om det beror på att jag var trött, glad eller bara allmänt barnslig. Det började med kvällens lasagne som vi skulle tillaga. Bad E laga mat ikväll medan jag tog en sväng med H. Självklart hade jag "preppat" mixen redan innan. Så när E skulle plocka fram det hela såg paketet ut så här:
Efter maten skulle E iväg på en löprunda och då passade jag på att leka lite med H, eller rättare sagt störa honom i sin sömn/vila. Då såg det ut så här:
Jaja, kvällen flöt på men funderade lite på vad min polare Ola hittade på och tänkte att om han var ledig kanske han hade lust att åka med på en inspektionsrunda. Jo, han var ledig och kunde tänka sig hänga med. Vad som sedan hände hör väl egentligen inte hit men det innehåller bland annat ett protokoll som det blev akut med. Nu hänger ni nog inte alls med men medan jag har Ola på tråden kommer ett mail från F om att det protokoll vi justerat inte var okej utan det var tvunget att skrivas ut och sedan skrivas på igen. Det räckte alltså inte med att skicka det i PDF som vi löst tidigare på dagen. Så nu var goda råd dyra. Jag tog farväl av H och E, for bort till jobbet, skrev ut protokollet, satte min kråka på det och begav mig vidare till Ola för att dels fiska upp honom till inspektionsrundan och dels få honom att också skriva på protokollet.(Vet att jag imorgon kommer få ett mail/samtal från vår säkerhetschef om varför jag larmade av på jobbet klockan 21:30 men det har jag ju legitimt skäl till..)

När jag kom till Ola och han hoppade in i bilen sluta pennan att funka. Ja, vad gör man då?? Jo, varför inte rita lite på det kuvert jag hade med mig. Sagt och gjort, Ola började rita lite streck och sånt tills det helt plötsligt blev lite mer obscena figurer, ivrigt påhejad av mig så klart.
Det hela slutade med att kuvertet såg helsjukt ut och för att liksom släta över det hela skrev vi "Penn-test" på kuvertet också för säkerhets skull...hehe Sedan dumpade jag kuvert samt protokoll i F´s brevlåda. Jaja, han blir säkert glad när han hämtar in posten imorgon. Han får ju sitt påskrivna protokoll i ett kuvert med en massa...tja..figurer på vissa anatomiska (manliga) delar ritat på utsidan.

Ja, ibland kan man undra hur gammal man egentligen är, och till saken hör att jag var kvällen till ära den yngre av oss två.... Men men, huvudsaken är att man har kul!

Well, imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Kan bli spännande att se vad den kan innehålla.

På återhörande!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar