måndag 11 februari 2013

En kall måndag!

Hej hej!
Denna kalla måndag blev hur kaosartad som helst. Okej, dagen började bra men sedan gick det väl utför kan man säga. Visst privat gick det bra. Hann med både färd till dagis med H och sedan mitt egna tandläkarbesök. Det blev inte så dyrt som jag trodde så det känns skönt. Efter diverse filande och putsande blev tänderna blänkande vita...igen. Nu är det ett år kvar till nästa kallelse så det känns skönt. Men ett år går ju trots allt ganska så fort.
Annars blev det som sagt lite kaos på jobbet. Hade en sittning på eftermiddagen med min chef och den där lilla enkla grejen blev typ lite större och kommer involvera ytterligare personer. Well, tänkte inte gå in på det nu men mupp blev det. Efter att ha skruvat på problemet fram och tillbaka beslöt vi att göra ett nytt försök imorgon. Skönt!

Helmer blev glad när jag fiskade upp honom på dagis. Han låg dock och sov men blev ändå glad...tror jag. Hann brukar rusa ut genom dörren och springa fram till bilens passagerarsäte. Vet inte om han är glad att slippa åka cykelkorg eller om det beror på att han ska få komma hem till matte. Hm, ja det är nog en kombination. Idag var vi även ganska så synkade jag och E så vi hann knappt komma innanför dörren förrens E också ramlade in. Ja, då blir man så här glad...
Hm, fast glädjen verkar ju vara ömsesidig. Nåja, efter diverse hoppande och skuttande lugnade den lilla muppen ner sig. Han brukar förresten alltid bli lika lycklig när matte kommer hem oavsett om det är efter jobbet, efter en löprunda eller efter ett besök i affär. Inte lätt att vara liten kanske...

Imorgon är det som sagt semeldags. Däremot missade jag/vi att E är iväg med jobbet på kvällen. Så jag får nog ta en semla själv. Vi har dock inte fått reda på om det blir semlor på jobbet men oddsen är ganska så låga. Har ju blivit lite av en tradition, sedan ca 2år tillbaka...

Idag var EG tillbaka också efter diverse resande. Måste säga att jag brukar sakna henne där på chatten trots att vi väl egentligen inte skriver så mycket vettigt mellan arbetspassen. Ok, ja hon arbetar och jag leker, och vice versa. Men men nu är ordningen återställd och vi hann växla några ord och meningar innan helvetet brakade lös på jobbet. Fick förresten ett gott recept idag med på lax med västerbottenost. Meddelade KG receptet också då hon i helgen provade EG´s kotletter med grädde. Kan förresten nämna att KG och EG inte är släkt på något som helst vis, vad jag vet i alla fall.

Svamp Bob var fortfarande butter över att han inte fått något VIP-kort från MAX. Kan ju förklara lite närmare vad detta kort går ut på. Jo, man visar upp det i kassan och vips får man en dipsås på köpet, typ. Värde, 12kr. Tror Svampis missuppfattat det hela faktiskt. VIP-kortet ger ju verkligen inte tillträder till stadens alla nöjeshak om han nu trodde det.

Nä, är jag seg. Ska fortsätta glo på Farmen...haha

Hälsar
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar