tisdag 19 februari 2013

En helt vanlig dag typ...

Det här inlägget presenteras av
Hej och god afton!
Oj, ja vilken dag och hur gott smakade inte ugnsgratinerad falukorv i ugn sedan??? Ja, att ha leverantörsbesök som jag hade idag kan ha sina ups and downs, men visst det är en del av det jobb jag har. Idag var det dock extra "jobbigt" då jag inte förstod så mycket. Intressant var det absolut och hade man kanske bara haft mer kunskap/intresse om denna typ av produkter skulle det säkert vara som att vara ett barn på julafton. Men alla är vi ju olika och tur är väl det. Det som grämer mig mest är att jag till viss del tappat en hel arbetsdag men det är sånt som händer.
SvampBob-jävel lovade dock fixa en grej till mig idag men när vi gick hem hade han fortfarande inte fixat det. Skyllde på det dåliga vädret och andra undanflykter. Men imorgon ska han jävlar få jobba den gode Svampis. Nu löste det sig dock på annat sätt så imorgon ska jag istället kanske kräva tillbaka pengarna han fick för att fixa den där grejen. Kom på att mina kollegor har jag ju knappt sett idag och kanske lika bra det. Hade ändå inte orkat prata så mycket då jag hade pepparkaksdeg i skallen från klockan 10 och framåt. Hm, ja en helt vanlig dag typ.

Well well, nu vänder det i alla fall. Imorgon är det onsdag och efter det bara två dagar till innan helg. Denna helg blir minsann mycket lugnare än föregående, det har jag bestämt mig för. E yrade lite ikväll om att vi kanske skulle fara till IKEA. Ja varför inte. Var ett tag sedan jag var där nu och man hittar säkert något kul att komma hem med. Om inte annat kan jag satsa på de där femton köttbullarna med gräddsås som jag alltid brukar äta på IKEA. Dock funderar jag på att byta ut kuddarna i soffan till fyra stora istället för de fyra små som jag har idag. En annan bra sak är att det kanske inte är så mycket folk på IKEA en helg som denna då lönen kanske är slut på många håll och kanter. Skulle faktiskt vara spännande att se OM man klarar av en tripp till IKEA utan att komma hem med allt för mycket "extra".

Hellmupp har faktiskt gått från klarhet till klarhet nu. Gjorde nog susen när han fått åka bil både till och från sitt dagis. En vanlig morgon ser ut så här. E stiger upp runt halv 6 på morgonen och tar Hellmupp till skogen. Beroende på hur väglaget är kan man möta upp en glad E, alternativt lite mindre glad E, ja smått irriterad E som sprider diverse fula ord gällande stadens snöröjning. Detta beror ju på att hon cyklar med Helmis till skogen. Därefter lite snabb frukost, ja inte för mig så klart. Sedan hoppar vi in i bilen och beroende på dagsaktivitet så är det antingen E som kör eller, tja den andra E som kör. Idag var det hon som körde och droppade av mig på jobbet för att sedan fortsätta mot dagis och eget jobb. Hemresan är däremot ganska så skiftande. Idag åkte jag med en kollega men annars försöker vi samåka även på hemvägen så vida jag inte hämtar Helmupp själv medan E cyklar hem. Sedan sammanstrålar vi här hemma inför middag och annat grejsimojs. Tja, inte så mycket mer att säga om det liksom. En helt vanlig dag typ.

Har sagt det förr men säger det igen, kolla på Farmen och AK. Då har ni EG fast i något yngre tappning. Fast fan vet, nä jag föredrar dock EG måste jag säga, trots att dom både är Bodensare. Ganska sjukt dock, men jag följer faktiskt Farmen just nu och det skrämmer mig. Skyller dock på den jag bor ihop med är agronom och på så vis inte är sen att kommentera alla diverse saker kring Farmens skötsel av djuren. Å andra sidan verkar de mest puckade varelserna i programmen vara deltagarna själva, dvs människorna. Men snart är eländet över och man kan återgå till att kanske se något mer vettigt program. Som jag skrev tidigare så ser vi (läs E) alltid 112 på Liv och Död klockan 18, sedan är det nyheterna kl 19 och Farmen 19:30. Så rent krasst kan man säga att vi ser på TV från kl 18 till 20.
Efter det är det dock "Hopp och Lek", dvs TTF, Tid Till Förfogande. Då brukar jag ibland somna på soffan....
Hm, ja en helt vanlig dag typ...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar