torsdag 28 februari 2013

Musarm efter jobb med råttfällor...

Hej hej!
Ojoj, vilket härligt väder vi haft idag. Sol, värme och smältande snö. Nu känns det faktiskt som om våren är på väg på riktigt. Gott gott! Då är det ju kanske ödets ironi att jag idag efter tjat, gnat och lite tjat till från E äntligen hämtade ut nyckeln till eluttaget till motorvärmaren. Jaja, bättre sen än aldrig. Så nu kan bilen bli varm redan på morgonen. Okej, nu spår vädergudarna att det kan bli kallare nästa veckan men vi får se. Ny är i alla fall nyckeln på plats och allt är gratis. Så vill man mickla lite extra är det bara att dra en lång sladd och koppla på all hushålls-el. Men det känns inte så lockande.

Idag brast det även rejält i kommunikationen mellan mig och E. På morgonen bestämde vi att jag skulle rasta lille H. Sagt och gjort, jag kör självklart hem på utsatt tid. När jag är på väg upp för vår väg krockar jag nästan med E som kommer i sin fina tjänstebil på väg ut från samma väg. Hallå eller... Men hon hade tydligen fått lite tid över och åkte hem i förväg men hade då helt glömt att meddela mig. Så det hela slutade i att H blev rejält rastad kan man säga. Han har för övrigt piggnat till och nu ikväll var han precis som vanligt igen, dvs full fart. För att lugna ner honom lite tog E och gick runt sjön men det fick en motsatt effekt. Han blev fan ännu piggare. Så då fick det bli lek med boll inomhus.
Först efter att ha sladdat runt lite på parketten hemma la han sig till slut upp och ner i soffan och somnade bums pannkaka. Ja så kan det gå.
Men huvudsaken är att han är frisk och pigg igen. Har faktiskt märkt nu att om han är pigg, glad och frisk är E detsamma.....

Idag hade jag förresten E´s bil till och från jobb. Det är en grön liten bil som dock är helt okej och har en pigg motor. Just färgen hade vissa personer kul åt så nu mera är det en Kermit-Bil! Först var det faktiskt EG som myntade uttrycket men det spred sig vidare på jobbet. Så nu vågar jag aldrig komma körandes med den igen, Kermit bilen.

Tror jag skrivit det innan men kan inte låta bli att skriva det igen gällande det Kanadensiska sushi stället som i domstol blev tvingade till ett namnbyte omedelbart. De japanska ägarna tyckte inte alls om det men fick som sagt ge sig. Det passade nämligen inte att servera sushi från ett hak som hette Fukyo. Ja, inte i Kanada i alla fall. Tror inte att ägarna ens orkat prova lyckan i USA istället...

Imorgon är det fredag igen, sjukt att tiden ska gå så fort. Känns dock som alltid skönt när det är helg men även helgerna försvinner i ett rasande tempo. Resten av veckans snackis är absolut den artikel som skrevs om företaget i dagens tidning. Artikeln i sig var helt ok men bilden, tja...inte så bra. Ni som sett den förstår ju och jag kan meddela att en av männen på bilden skämdes rejält idag, och med all rätt. Hm, ja det gäller att se upp när man har massmedia i faggorna. Av hänsyn till personen i fråga lägger jag inte ut bilden här på bloggen men vill ni se den får ni säga till. Hm, ja den är trots allt jävligt kul om man väljer att se det hela så.

Idag var han så äntligen tillbaka på jobbet, vår allas Lill-Kermit. Mottagandet blev varmt av både folk och fä...fast mest fä...eller vad man ska kalla "honom"...
Ja som ni ser var det ett kärt återseende och dom två mupparna firade resten av dagen, tror jag.

Well, detta får avsluta februari 2013, och så tar vi nya tag nästa månad...

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar