lördag 9 januari 2010

Bob eller Snowracer? Same shit, different name...?

Det börjar förresten dra ihop sig till OS. Jag är ingen direkt sportnörd men OS brukar jag följa i mån av tid. Kommer dock att hålla ett extra öga på hockeyn efter som Sverige trots allt är regerande OS-mästare. Att sitta vaken och se bob eller hur någon Holländare vinner 10.000m skridskor känns dock mindre spännande. Våra alpina förmågor har nog inte nått toppen så vi får nog lita till de som åker skidor på längden istället, både med och utan gevär.
Förresten, visste ni att Magdalena Pajala är född i Gällivare, uppvuxen i Piteå men bor nu mer i Östersund. Många ortsnamn där. För er som tror att jag driver med er så är det faktiskt inte alls så. Hon heter Pajala...i efternamn
Se själva.

www.magdalenapajala.com

Även Charlotte Kalla har lite Pajala i sig för hon kommer från Pajala Kommun. Nåja, nog om det men det känns som om det är på längden och inte utför medaljerna ska komma i år...om det nu blir några.

På tal Kalla, så är steget till kallt inte så långt. Vi kommer åter nå nya köldrekord inatt och för er som tror att ni kan spara el bara för att släcka lampan, dra ut sladden till TV´n och strunta i att tvätta så är det en ganska så klen tröst. Priset baserar ju på en hel måndad och sedan via ett schablonpris. Så det är bara att betala gott folk.
Har kanske skrivit det innan, men vill än en gång påpeka att för min den är det hela ok om man dammar av Barsebäck igen. I dagens läge är det nog fler som håller med mig. Spånade lite på jobbet om min idé idag och fick medhåll från alla jag frågade. Å andra sidan är alla villaägare och har absolut inget emot en lägre elräkning. Dock gick vi inte in på eventuella platser för slutförvaring av kärnbränslet. Det är liksom en senare fråga.

Förresten, på norska heter OS inte OS utan OL. Det står för de Olympiska Lekarna. Så för oss svenskar är det ett detta event ett spel och för norrmännen en lek. Ja, för oss som minns OS i Lillehammer så var det ju definitivt en Lek för norrmännen. Men lite kul ändå tycker jag. Lek är ju trots allt en Lek även om leken efter ett tag kan bli till allvar.
Undrar om det kommer några riktiga blåbär till OS detta år. Brukar ju alltid vara någon som skriver in sig i historieböckerna. Vem minns inte Eddie the Eagel, slalomåkaren från Trinidad Tobago eller vad han kom ifrån, samt simmaren i OS i Sidney som trodde han skulle drunka. Han hade ju aldrit simmat 50 meter i hela sitt liv. Men visst, det är ju det som OS är till för har jag hör. Huvudsaken är inte att vinna utan att delta.
För mig är det inte heller huvudsaken att vinna, utan att vinna så mycket som möjligt....

Nä, nu är det dags att softa lite i mörkret och kyla. Ska nog ligga och glo i taket några minuter och filosofera om livet och dess mening. Brukar alltid sluta med att jag somnar...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar