måndag 18 januari 2010

Skidskytte, Brottar-Schack och Simbowling

Japp, så var årets Idrottsgala slut. Vinnarna var väl inga överraskningar direkt utan det kändes mer som slentrian. Dock kommer nästa års gala att bli intressant inte minst OM svenskarna gör bra ifrån sig i OS. Då ökar ju liksom konkurrensen om priserna. Så det ser jag fram emot.

Att Helena Jonsson vann Jerringpriset var kanske inte så konstigt och helt klart rättvist. Zlatan i all ära men skidskytte har liksom blivit lite mer folkkärt än fotboll i La Liga.
Har ni förresten tänkt på att skidskytte är ganska så sjukt. Man åker skidor med en bössa på ryggen och det skulle inte förvåna mig om denna idrott har någon militär historia.
Men tänk om man skulle utöka denna typ av sporter så som min rubrik. Simbowling skulle ju kunna vara intressant.
Upplägget kunde vara som så att man ska simma en viss strecka tex 5km men efter varje 300m ska man upp och bowla. Man får två försök per gång och står det käglor kvar så baseras straffet på det. Är det tre käglor kvar så får man tre minuters straff. Som straff får man sitta i barnpoolen och liksom låta pulsen gå ner och man har allmänt tråkigt. De som bowlar och simmar bäst vinner.
Hm, ja vet inte om det är något att ha men kanske.

På tal om idrott, imorgon är det Mästarnas Mästare igen..

Till middag blev det karre stekt i vitlöksmör. Det kan jag rekommendera..mums. Annars börjar det gapa ganska så tomt i kylen nu och även i frysen. Har inte orkat storhandla än utan har mer blivit lite småinköp. Japp, jag vet att det inte är någon vidare ekonomi i det men ibland har nöden ingen lag. Men snart beger jag mig till Citygross med den stora listan.

Nä, nu måste jag fortsätta med mitt lilla hemmaprojekt och nu är jag snart klar...hurra!

/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar