onsdag 27 januari 2010

Saab-lar var skönt..

Tänker inte ge mig in i Spyker SAAB debatten men jag måste nog erkänna att jag andades ut lite trots allt. Känns skönt att det löste sig till slut och jag lyfter på hatten och önskar alla SAAB-anställa lycka till i framtiden. En och annan svensk kanske till och med sympatiköper en SAAB nu och det vore ju inte dumt. Har själv aldrig ägt en SAAB utan hållit mig till det andra ”svenska” bilmärket som börjar på V. Men man ska som sagt aldrig säga aldrig. Snart är det kanske rent av så att SAAB kan komma att bli mer svenskt än någonsin. Men som sagt, jag ger mig inte in i den debatten mer.

Idag har det snöat som attan hela dagen. Skulle uträtta lite ärenden på lunchen och redan då hade det kommit så mycket snö att man fick gräva fram bilen. Nu är det dock fin kall snö som faller och den är mjuk som mjukaste puder. Ja för min del får det gärna vara snö månaden ut och varför inte under hela februari också. Blir ju faktiskt mycket ljusare ute.

Jag har förresten dragit igång ett nytt projekt nu igen. Denna gång är det Aslan och Affelinas båtlekis. Jag kommer säkert att ha anledning att återkomma till denna något suspekta sak. Men om allt faller väl ut har jag hittat ett vinnande koncept. Ja, det blir lite som Bamseklubben, fast på sjön.
Kan förresten avslöja att Aslan är ett lejon och Affelina är en apa.

Nu har jag missat Trauma två veckor i rad. Okej, i måndags var jag inte hemma men veckan innan vet jag inte var jag höll hus. Har till och med missat att se repriserna. Samtidigt brottas jag med att inte bli beroende av att följa någon serie på TV. Det enda som stör mig som fan är att Criminal Minds har uppehåll men det är ganska nice att se tidigare säsonger också. Men den som väntar på något gott….
Finns även en annan nackdel med repriserna av Criminal Minds och det är att man sänder dom sent som attan. Inatt är det ett avsnitt 00:35.

Nu finns det Red Stripe i Blommans kyl igen. Bara ölkorven som fattas. På tal om ölkorv så kunde man under en period köpa Jambalaya i lösvikt i en affär här i staden. Det finns tyvärr inte längre utan vill man ha en god Jambalaya måste man köpa Ridderheims vaccumförpackade. So please, om någon vet var man kan få tag på denna delikatess så skriv gärna som kommentar.
Tyvärr får både öl och ölkorv dock vänta ett tag. Är lite busy så att säga. Men åter igen, den som väntar på något gott…

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar