fredag 29 januari 2010

Hej hopp och lite ris-dropp.

Jaha, veckan gick lite fortare än jag anat. Attan också! Hann inte lösa logistiken så nu har jag kanske gjort en liten tjej mäkta besviken men jag hoppas jag får till det nästa vecka istället. I am so sorry Evelina! Men den som väntar på något gott heter det ju.
Dagen har varit hektisk som vanligt och mitt i allt fick jag ett rejält huvudbry gällande en ny bil. Vågar man köpa ny bil på vintern eller ska man i så fall vänta till snön är borta och sjöarna är isfria? Hm, nä jag får sova på saken.

Funderade lite på det här med bistånd för ett tag sedan. Just nu ska ju allt och alla samla in pengar till Haiti. Okej, det är ju helt i sin ordning tycker jag men samtidigt finns det ju fler ställen på denna jord som är i behov av bistånd av olika slag. Har ni förresten tänkt på att begreppet bistånd faktiskt har ändrat sig en hel del. Nu för tiden är det inte länge så aktuellt att droppa 100 ton ris från ett transportplan till svältande i Afrika. Det tycker jag är bra för den typen av bistånd är egentligen ganska så meningslöst. Man löser problemet för stunden men inte på lång sikt. Vissa av er kanske skrattade när ni såg annonseringen om att man kunde skänka en get. Men ärligt talat är den nya tidens bistånd mer åt att bygga upp för framtiden och inte bara lösa en akut situation där och då.
Så jag tror att vi i västvärlden är helt rätt ute när vi tänkt om kring bistånden och hur dessa kommer att bedrivas i framtiden. Så att bara droppa ris och andra förnödenheter från 800meters höjd och sedan klappa sig för bröstet tror jag faktiskt hör till historian nu.

Ni som fick Taktil massage till Reptil massage fattar jag inte. Det är två helt skilda saker är jag rädd.

I Dagens Industri kunde man idag läsa om följande. Musiktjänsten Spotify har ca 7 miljoner användare idag och av dessa är det ca 250.000 som betalar. Då kan man fråga sig om det är en framgång eller en motgång? Jag vet själv inte hur jag skulle tolka det faktiskt. Det är ju kul att så många använder sig av Spotify men kanske mindre kul att få väljer att betala de 99kr/ mån som det kostar att ha ett riktigt abonnemang. Vi som kör gratisversionen får ju istället reklamavbrott då och då men personligen tycker jag inte det är så störande. Även annonsörerna måste ju göra sig en rejäl hacka kan man tycka. Alltså, när då 250.000 personer inte behöver lyssna på reklam så är det ju en bra bit över 6 miljoner lyssnare som gör det. Så det bara måste vara en bra deal för annonsörerna kan man tycka.
Kan förresten meddela att det fortfarande är Paramores Brick by Boring Brick som spelas mest bland mina låtar.

Ikväll är det Criminal Minds igen, eller jag kanske ska skriva inatt. Har faktiskt medvetet missat veckans avsnitt för jag har varit för trött. John Blund har verkligen trängt sig på denna veckan, otålig att få strö lite sömn i mina ögon. Tja..någon har ju i alla fall gjort sitt jobb den saken är säker.
Men nu är det ju fredag så då kan jag unna mig att vara lite nattuggla.
På tal om TV så längtar jag alltid lika mycket till nästa avsnitt av Mästarnas Mästare….

/Eken

P.S Om någon reporter från tja Vecko Revyn skulle stoppa mig och fråga"-Hej, vad har du i handväskan?, ja då skulle intervjun bli jävligt kort. Jag äger ingen sådan väska....på tal om inget liksom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar