söndag 10 januari 2010

En kopp kaffe? Nä, 20 koppar kaffe..

Igår kväll var det kaffekväll utan dess like. Denna improviserade sittning slutade i att vi alla hade grava sömnproblem efteråt. Att jag själv en deltog var ju mer en slump eftersom jag inte är någon kaffedrickare av stora mått, heller ej någon finsmakare. Men där satt vi nu, tre personer ur den svenska medelklassen och drack kaffe utav bara h-vete. Hade lovat mig själv (och EG) att inte sabba kaffet med accesioarer så som mjölk eller socker. Utan dessa saker smakade kaffet ganska äckligt kom jag på. Å andra sidan kan man fråga sig om det är lönt att dricka kaffe om det inte ens smakar kaffe, eller? Ja, jag fick lite att fundera på måste jag erkänna.
Kvällens mest otroliga händeles var nog att jag klarade att somna sedan.

Kylan fortsätter att hålla ett rejält grepp om landet och bydgen. Idag blåser det även en hel del vilket medför att kyla känns än mer påtaglig.
Alla pratar om kylan, höga elräkningar och vattenledningar som brister. Det sämsta man kan göra just nu är nog att gå runt med en bössa för att samla in pengar mot den globala uppvärningen. Hm, ja det har det inte talats så mycket om just nu..

Är ju inte så smart att skjuta på fel tavla, eller hur Domracheva. Å andra sidan var det inte första gången hon gjorde det....
Nu börjar förresten även slutspelet i den amerikanska fotbollen om nu någon undrade.

Nä, nu ska jag ut och skotta framför min ingång, fylla på kylarvätska och åka en sväng på vintriga vägar.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar