måndag 18 januari 2010

Kitty får en häst

Jaha, så var ännu en helg till ända. Denna helg har varit bra men också givit lite tid för eftertanke som det så fin brukar heta. Tog en promenad runt sjön just like the old days och det var nog ganska så behövligt.
Har gått nästan ett halvår nu sedan livet tog en annan vändning. Har försökt glömma och förtränga den perioden men samtidigt finns den ju ändå kvar. Vet inte, men känns som om av alla andra skumma saker man gjort, upplevt eller varit delaktig i så var detta på ett helt annat sätt. Hm, kan nog inte riktigt förklara det.
Jaja, där gick jag i snålblåsten och filosoferade men det var samtidigt ganska skönt. Tog en genväg över isen på väg tillbaka sedan. Ja, det gäller ju att passa på nu när det trots allt finns is.

Klockan 20 idag var det ett lystmäte för alla som tycker om mat. Man kunde se Solens Mat, the F-word eller varför inte ett matprogram om spansk mat på kanal9. Jag valde att zappa mellan Solens Mat och det spanska matprogrammet. Fan vad sugen man blev på Tapas, Paella, och lufttorkad parmaskinka...SUCK!
Ja, jag blev så sugen på att käka att jag fick tidigarelägge min kvällsmacka som tyvärr inte ens kom i närheten av alla de läckerheter som visades på TV.
Till saken hör ju att jag i fredag dock åt Tapas, men jag skulle nog kunna äta det varje dag.

Läste förresten om en tjej som var någon kostkonsulent för studenter. Hon skulle få studenter att äta bra och god mat istället för att bara äta "falukorv". Oj, tänkte jag, äter man bara falukorv där på campus så har dom det trots allt riktigt bra. Falukorv är ju trots allt falukorv. Även det skulle jag nog kunna äta varje dag i olika konstellationer. Stekt, ugnsbakad, stroganoff m.m. Japp, en falukorv gör sig aldrig fel om man säger så.

Katastrofen på Haiti känns faktiskt ganska suspekt. För en gångs skull rapporterar nyheterna olika uppgifter tycker jag. Vissa säger att det är ganska ok medan andra säger att det är en total katastrof. Jag passade för skojs skull på att kolla upp detta på olika kanaler inklusive CNN och BBC World News. Tro mig, det var skrämmande att se hur olika rapporter man fick. Vill man ha all fakta i målet, och då menar jag verkligen den nakna sanningen får man nog kontakta Läkare Utan gränser. Dom skiter ju i om något uttalande baserat på någon politisk gtund eller för att få pluspoäng i den mediokra mediadjungeln. Men men, vi kan nog alla dock förstå att läget där på Haiti är smått ansträngt...

Varje kväll lyfter ett plan från US Air Force från Washington till Frankfurt. Ombort på planet finns militära tjänstmän och annan stadsanställd personal som av olika anledningar ska till Europa. Denna flygning sker i civila plan men under US Air Force ledning har har gjort så sedan det kalla krigets dagar.
Varför skriver jag det undrarn ni nog. Tja, återkommer till det.

Nä, nu är det hög tid att ta tag i mitt filosoferande igen. Har kommit på en sak som jag måste analysera lite mer innan jag skrider till verket.

Hej svejs!
Eken

P.S Kom det någon bok som hetter just Kitty får en Häst, eller är det bara en myt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar