lördag 16 januari 2010

Dagen efter...

Ibland blir dagarna inte som man tänkt sig och igår kväll var en sådan dag, eller kväll. Men det var trevligt ändå. Hade inget planerat utan skulle fixa lite hemma. Hade även glömt handskarna på jobbet så det var bara att fara dit med. Slutligen skulle jag handla lite på Citygross, trots att dom just nu bygger om där och inte hittar någonting. Väl där stötte jag ihop med en kompis som hade samma tanke som jag, dvs slappa och varva ner efter en veckas jobb.
Det hela slutade med att vi hade en välförtjänt Tapas-kväll med allt vad det innebär. Ytterligare två kompisar anslöt på kvällen och där satt vi och mumsade och drack öl, mycket öl samtidigt som vi kollade på Heat. En bra film men lite lång...

Tapaskvällen kände man av även idag kan jag lova. Ja, ni vet man går ju iväg nyduschad, och med en doft av vademecum i käften, typ. Hem kommer man och då är man kanske lite mindre fräsch, man har en andedräkt som skulle kunna döda en häst. Nu hade vi även satsat lite mer på ölkorvarna och som ni vet älskar jag korv, och inte minst ölkorv. Vissa var så starka att man förmodligen kunnat smälta snö bara av att andas på den.
Nåja, så här efteråt får man ju betala priset i form av trasig mage och en vitlökssmak i munnen som liksom inte vill ge med sig. Mackan till min sena frukost smakade inte ett skit för mina smaklökar var fortfarande i chock. Men men, sånt är livet och ibland är livet underbart...hahaha

Återigen, skidskyttet har aldrig varit så hett som just nu. Frågan är om det inte är hetare nu än när Magda höll på. Nu finns ju ett helt team man kan följa istället för bara en enda stackars åkare. Luktar OS-guld faktiskt, eller i alla fall medalj...

Nä, får skriva mer senare..måste ta hand om mina bullar i ugnen...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar