torsdag 7 januari 2010

Hej hopp Grodan Boll och Kalle Stropp

Klockan var en bra bit efter halv elva på kvällen då jag rullade in på min parkering. Har varit en lång dag fylld av diverse aktiviteter, denna dag som egentligen skulle vigas åt att vila. Hade även varit så stressad att jag glömt mobben hemma men det är sådant som händer.
Kvällens sista aktivitet var att dricka lite kaffe med min gode vän T så där på småtimmarna och det var ganska mysigt att gå den korta vägen till bilen sedan i isande kyla och knastrandet under fötterna. Ja, vintern är här på riktigt och dom enda fordonen jag mötte på vägen hem var snösvängen som plogade, saltade och sandade. Gäller ju att passa på nu när snön finns och här nere skriker väl varje entreprenör med en taktor och plog att äntligen få röja lite snö.

Nu återstår två dagar till sedan är det hör och häpna helg igen. Då ska jag eventuellt ta mig västerut dock beroende på väglaget. Om det är för jäkligt blir det till att fortsätta röja lite här hemma. Har insett att jag ligger lite back på den fronten men jag körde dock en diskmaskin igår. Sedan ska man kanske mentalt även förbereda sig på att just ovan nämnda helgen nu är ett minne blott eftersom det mesta drar igång på allvar kommande vecka.
Här hemma ska förresten julen städas bort, stjärnor ska falla och ljusslingan ska in. Ett under att den inte överhettats vid det här laget men eftersom det ju är minst minus 9 grader dygnet runt har nog moder jord sett till att denna överhettning inte blivit av, tack och lov.
Som sagt, julen ska ut och vi får förbereda oss för våren istället.

Undrar om det finns något pedagogiskt syfte att Barnkanalen och Kunskapskanalen är samma kanal?

Egentligen borde jag sova men måste bara se Criminal Minds. Har saknade det som fan eftersom vi ju drabbats av ofrivilligt uppehåll några veckor nu. Dock är det nog repriser men so what. Men jag längtar ännu mer efter att man ska fortsätta med dom nya avsnitten också men den som väntar på något gott. Fast på måndag är det ju Trauma igen så lite kompensation har jag fått trots allt.
Försöker förresten få med mig min gode vän T till Las Vegas. Man behöver inte spela när man är där,tro mig. Bara att traska runt på the Strip och se detta spektakel av ljus och ljud räcker gott och väl. Las Vegas är nog den sjukaste staden i hela USA, ja lite av en egen liten värld.
Men om jag känner mig själv rätt dröjer det nog ett tag innan jag far dit igen.
Har förresten fått nya förslag på resor av den gode EG som jag måste kika igenom. Men det lutar åt att det nog kan komma bli en favorit i repris med eller utan skriet från Harads.
Appropå EG så börjar jag även få ihop det praktiskta för mini-EG och det känns skönt. Är bara livrädd för att det ska vara sönder eller på annat sätt spolera EG juniors förväntningar. Men jag har det mesta under kontroll tack och lov och snart börjar den första leveransen...så det så!
Hm, först nu kom jag ju på att de båda har samma begynnelsebokstäver, smart. Det förenklar en hel del ska ni veta, inte minst med tanke på att dom ju är släkt...så att säga.

Ekebackens Ebba har jag förresten nämnt lite innan. Men håll ut vänner. Det kommer lite mer info senare då jag samlat ihop lite mer fakta i målet så att säga. Lever nog fortfarande lite i ett förvirrat tillstånd gällande detta men jag börjar få grepp om det lite bättre. Talade med Martina på jobbet om bland annat försäkringar och hon var till stor hjälp. Kan dock säga att om jag tyckte det var dyrt med att försäkra en hund...ja då slår ju detta saken med hästlängder...typ..

Nä, nu ska jag följa BAU-teamet så jag tackar för ordet för denna gång.

Hälsar
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar