måndag 25 januari 2010

Gift, kakor och en spiraltrappa

I den bästa av alla världar ska man äta gått, bo bra och vara lyckligt gift. Om man plockar bort det här med att vara lyckligt gift så stämmer väl det andra ganska så bra. Kanske blir jag gift igen men samtidigt har jag lovat mig själv att inte gifta om mig. Kanske bara är en fix idé men man vet ju aldrig. Samtidigt ska det nog till en väldigt speciell person i så fall. Hm, svårt det där.
EG tyckte att jag skulle gifta mig med hennes ena dotter men jag sa att jag ville avvakta. Å andra sidan OM det nu skulle bli tal om att gifta om sig så visst, det verkar vara en toppentjej. Men det är en annan historia. EG´s andra tjej är nog lite för farlig för lugna och stilla mig. Men även det är en annan historia.

Jaha, ja annars är det bra och allt är fint. SAAB verkar bli sålt och det kan bli spännande att följa denna utveckling. Dock lider jag som fan med alla de anställda som under de senaste halvåret fått olika bud varje morgon känns det som. Snacka om mental terror. Inte för att man vet så mycket om det hela men att sälja ett bilföretag verkar vara svårt.

Nu är det snart dags för ytterligare ett föreningsmöte och ikväll är det jag som står för kakorna. Ja, ni läste rätt. Idag är det jag som ska fixa fika. Borde väl inte vara så jättesvårt utan jag satsar på säkra kort så som bullar och kex. Kaffe finns redan på plats. För er som trodde jag skulle ställa mig och baka trodde helt fel. Är inte riktigt läge för det. Dock kan jag baka men idag finns det inte tid till det. Så jag får köra med köpe-kakor.

I trakten där jag bor gjorde polisen ett tillslag mot en hälare. Det skulle visa sig vara en riktig allt i allo tydligen. Eller vad sägs om detta. Båtmotorer, värmepumpar, lamorp, datorer, en hel köksinredning, fordon och tro det eller ej men även ett antal psalmböcker samt en komplett spiraltrappa. Den som gapar efter mycket brukar det ju heta.

Som sagt, på grund av stundande kvällsaktiviteter skriver jag med vid ett senare tillfälle!

/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar