fredag 1 januari 2010

Första januari 2010

Japp, så var man tillbaka igen. Vi överlevde även detta årsskifte. Minns ni alla som trodde att jorden skulle gå under när vi lämnade1999 och gick in i 2000-talet. Hm, ha det var tider det. Nåja, nyår var bra och med god mat och dryck firade vi in 2010 med att tjuvkika på grannarnas raketer. Sedan blev det som vanligt,dvs det började pipa till telefonen. SMS skickades och togs emot, ja fast som vanligt kraschade ju allt efter ett tag så den sista nyårshälsningen kom 03:26..
Även ett och annat vanligt samtal ramlade in efter tolvslaget. Extra kul var samtalet från kära EG som önskade gott nytt och grattis på födelsedagen, ja min alltså..*S*

När jag slog upp ögonen denna årets första dag möttes jag av en perfekt vinterdag. Minus sju grader och sol. Nästan hela staden var ute och promenerade, antingen för att gå ner nyårsmaten eller för att bota eventuell baksmälla. Själv for jag ut till klubben för att se om isen även på sjön kunde vara något att ha. Jo då, det var kanonfin is och det var redan några personer ute som åkte långfärdsskridskor. Kallt var det som attan men så låg ju vinden på från fel håll så att säga.
Läste att det ska bli ännu kallare nästa vecka så isen lär bli ännu tjockare nu.

Kvällen har varit bra och den spenderades med hummer, kyckling, vitt vin och efter det öl och ölkorv och givetvis gott sällskap. En hel okej kombination men nu är vi alla mätta som fan. Inväntar nu Läckbergs andra däckare, Olycksfågeln och därefter fortsätter vi med Ocean´s Twelve. Ja, det blir en lugn kväll i soffan. Ibland är man värd det och det är ju trots allt min födelsedag. Fick förresten en chokladask av min systerson och innan jag hade hunnit öppna "paketet" hade han med stor entusiams berättat vad det var i paketet. Men ibland är det ju ursäktat att att vara barn.

Nu har vi 365 dagar av nya ävenyr och nya bestyr. Min mor bad väl lite till gudarna för att jag skulle få ett lite bättre år än vad jag lyckades med 2009. Hm, ja vem vill inte det. Men jag har fått ett bra avslut och en bra start så nu är det lite upp till mig tror jag. Men jag tror att det ska lösa sig. Nu känns det faktiskt nästan spännande att kanske möta någon typ av motgång bara för att se hur jag kommer tackla det. Men det kanske är någon suspekt form av önsketänkande, vad vet jag.

Nä, nu ska jag åter fundera lite på bloggen också men lovar dock att inte lägga ner den riktigt än. Men åter igen, ta nu inte allt för allvarligt med Ekens hörna utan se det mer som en oas i vardagen som kanske inte alltid är riktigt, normal. Men livet är som det är och det är bara att följa med.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar