onsdag 27 januari 2010

Klipp och klopp, förtvivlan och hopp.

Nu händer det en hel del och det är kul. Vänner ska träffas, möten ska hållas och snön faller som aldrig förr. Ja, det är en hektisk period nu och det ser ut som om hela februari blir en enda stor social månad. Jag tror dock att det kan kännas nice när det lugnar ner sig lite. Men i början av februari väntar både Kick-off med jobb samt synnerligen celebert besök av en gammal representant från det statliga Fortifikationsverket. Hm, ja det är nog det besöket jag ser fram emot mest faktiskt. Kommer kännas lite konstigt att besöket sker i mina hoods men ack så trevligt. Får säkert anledning att återkomma till det.

Imorgon är det veckans näst sista dag, dvs arbetsveckan. Ska ut och fara lite igen och jag hoppas vädret lugnar ner sig. Har dock fått rapporter om att mina färdvägar än så länge är farbara och inte avstängda. Det är ju nu man önskar man hade haft sig en bandvagn ståendes i garaget. Då hade man ju varit lite kung att komma med en sådan till jobbet. Minns att uppe i norr och i Boden i synnerhet var varannat fordon där på vägarna en bandvagn så det var ingen som ens höjde på ögonbrynen då dessa fordon kom farande.
Dom är förresten inte så bekväma att åka heller för den delen.

Ett gott skratt förlänge livet brukar man säga. Men se för fan till att ni inte skrattar ihjäl er.

Nu har jag ätit korv två dagar i rad så nu är det nog dags för lite korvpaus. Nu älskar jag ju korv i alla dess former men även jag kan ha en dålig dag. Borde äta lite mer fisk tror jag. Fisk är gott och fisk är oftast lätt att laga men ändå viker man sig för att köpa fisk. Fattar inte det faktiskt. Hm, jag får kanske investera i några fiskgratänger eller bara köpa torsk eller hoki block. Sedan kör man tex kokt potatis och äggsmör till det...mums. Enkelt, gott och förhållandevis billigt. Den största utgiften blir förresten just själva fisken.

Passade på att klippa mig på lunchen idag. Eftersom jag inte hade någon tid bokad slirade jag in på ett av stadens alla drop-in ställen. Jag har visserligen varit där förr så det är ganska ok. Efter att ha väntat i ca 25 min blev det så min tur.
Den lilla blonda tjejen som var 23 år var i eftersviterna från en rejäl förkylning för hon var hes som gammal rostig mistlur. Hon har faktiskt klippt mig innan och ju mer man lär "känna" varandra desto mer pratar man ju. Men det behövdes inte många klipp med saxen innan jag insåg att denna lilla blonda tösabit och jag inte hade så där mycket gemensamt att tala om förutom den pågående snöstormen utanför. Alltså en tjej som lägger hela lönen på kläder, smink och uteliv kommer säker få ett spännande liv när hon blir lite äldre. Hon berättade även med viss stolthet att istället för att träna går hon till och från jobbet, en promenad på ca 20 minutet. Visst, hon har ju jobb och det är ju inte fy skam. Nä, det var/är inget fel på henne alls, men jag blev bara lite komfunderad över hur olika våra liv egentligen var.
Det skiljer ju trots allt 10år mellan oss och jag kände mig för en gångs skulle såååå jävla gammal.
När jag gick därifrån x-antal hundralappar fattigare så kände jag även hur giftemålet mellan mig och EG´s dotter, den "äldre" flög all världens väg.
Men skam den som ger sig....kanske....
Sista tanken dock var att "fan ta henne om hon smittar mig med sin förkylning".


Har ni sett E-on´s senaste slogan? "Den enda vindkraft vi inte tycker om heter Gudrun". Den tycker jag var lite kul och visar på självdistans. E-on eller Sydkraft som det hette en gång i tiden innan Gudrun fick ju verkligen bekänna färg.
Undrar förresten vad hyresvärden skulle säga om man satt upp ett eget litet vindkraftverk på taket. Förmodligen skulle det plockas ner bums pannkaka....

Nä, dags att återgå till verkligheten och förbereda morgondagen.

På återhörande!
E

PS. Imorgon är det American Pie-the Wedding. En film som likt sina föregångare är så tramsig och låg att det av någon underlig anledning trots att blir ganska så underhållande. Eller är jag kanske inte så jävla gammal trots allt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar