lördag 16 januari 2010

Totte, ärtsoppa och fem antennkablar..

Så nu har man varit lite social också. Fick kasta mig iväg till syrran med familj men det gick bra. Även Johans mormor var på besök och hade precis hjälpt till att bada den lilla mannen. Han gillar att bada men jag fattar inte hur han får plats för hela badkaret är fullt med en massa leksaker där i vattnet. Båtar, gubbar, kuber och annat som kan vara "bra att ha" när man badar.
Visste ni förresten hur många historier det finns med Totte. Jo, se själva...

Totte är liten
Totte går ut
Totte badar
Totte städar
Totte bygger
Totte går till doktorn
Totte bakar
Totte leker med Kisse
Totte och Malin
Totte klär ut sig.

Hm, ja det var ett axplock ur Tottes liv. Denna sagofigur verkar ju vara smått odödlig på samma sätt som Bamse, Pippi och Emil i Lönneberga. Just Bamse är ju alltid lika poppis och jag noterade även att lille Johan hade både Bamsetandborste och Bamsetandkräm. Snacka om att världens starkaste björn nog även drar in en och annan mille än idag. Men men, han är ju även världens snällaste björn, tror jag.

Ska ni bjuda på fest med mat och dryck för en si så där 200personer? Då kan jag rekommendera boken "Koktjänstreglemente för Försvarsmakten". Denna bok innehåller en hel del kost som man på olika sätt förknippar just med försvaret, men även vanlig svensk husmanskost. Så ska ni veva ihop en ärtsoppa för 200 personer så står receptet i denna bok, tro mig. Se bara till att köp hem jävligt många ärtor och typ ett halvt ton bacon eller sidfläsk.
Jag tänker inte ens nämna hur mycket smet det går åt till anna pannkakor till efterrätt sedan utan det kan ni få räkna ut själva. Nåja, det var i alla fall Ekens boktips för dagen.

Har varit lite orolig för en leverans av ömtåligt gods men kunde för ett tag sedan andas ut då godset, eller i alla fall dess innehåll kommit fram utan att gå sönder. Har ju ett förflutet inom transporter och har med egna ögon sett hur både Posten, Schenker och DHL behandlar sina styckegodspaket...på gott och ont. Men men, riktigt än kan jag inte andas ut helt för det återstår en leverans till. Men om det går lika bra då ska jag fira det hela med en virre. Kanske är fler som firar då med förresten, tex mottagaren med hov. Nåja, återkommer i frågan.

På tal om hov eller rättare sagt hovet så är det bara månader kvar nu innan Kronprinsessan ska traska fram till altaret med sin gemål. Jag är faktiskt glad att det inte är jag måste jag säga. Det livet skulle inte passa mig alls och dessutom skulle mitt motto att verka utan att synas helt gå åt skogen. Visst fan, har just nu tappat bort två tjejer någonstans nere i Europa som ska ta sig hem å det snaraste. Tjejerna heter Jasmina Englund och Sussie Bergvall och jag tror dom befinner sig på ett hotell i Prag men ska ta sig till Arlanda så fort som möjligt. Jag har helt glömt bort att följa upp detta och just nu tror jag att ni som läser detta inte fattar ett skit. Jo, en av er gör det men hela detta dilemma är en helt annan historia, tro mig!

Håller förresten på att städa i min elektronik låda. Ni vet en sådan där låda där man lägger alla sladdar, kontakter, antennsladdar, SCSI-kablar, SCAT-kablar, förlängningssladdar m.m. det var ingen vacker syn kan jag lova er men nu ska det bli lite ordning på torpet. Jag har kommit en bra bit på vägen och det har redan blivit mycket bättre med plats i lådan. Innan var det som ett ormbo och drog man i en sladd fick man fem på köpet. Ja, ni fattar säkert vad jag menar. Så där har ni lite av mitt helgarbete. I am the so called Cable Guy!

Ha det!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar