torsdag 28 januari 2010

Ölkorv eller falukorv? Båda tack!

Snart slut på även denna vecka. Var en sväng i Halmstad idag och det var som att komma till en annan värld. Lämnade ett mulet och grått Småland för att entra ett Halland i strålande sol. Skumt, men sånt är livet. Resan gick bra och det var först på väg hem igen som det började snöa. Hörde på radion att vägsaltet börjar ta slut i hela norra europa nu. Hm, kanske är man i fel bransch.

Som sagt, imorgon är det fredag och ett uttryck som verkligen används flitigt nu är ju det som alla kallar för "Fredagsmys". Brukar ni ha fredagsmys? Jag vet inte min mina fredagar kan kallas för fredagsmys, snarare en kväll då man kan varva ner utan att ha en underliggande känsla av att behöva stiga upp dagen efter av en väckarklocka.

Hm, kanske skulle köpa lite ölkorv och fara över till min gode vän T, han har ju öl. Just det, ni ska inte tro att jag förkastar Ridderheims ölkorvar, nä då! Deras jambalya är SUPER och nog bland den godaste på marknaden faktiskt. Den är även lagom stark som man slipper spruta eld ut käften efter att ha käkat den. Man kan också skiva ner den i någon creolisk gryta. Ja, det är en allt i allo ölkorv om man kan kalla det så.
På tal om Ridderhemis, så glöm för all del inte att prova deras Aioli! Även den är i världsklass, tro mig. Suck, längtar redan till grillsäsongen...
Brukar förresten inte favvorisera något varumärke här i bloggen men så länge det är kvalitet så bryr jag mig inte. Så vill ni ha bra kvalitet och underbar smak så välj Ridderheims produkter. Så är det nu någon som kanske jobbar på detta eminenta företag så har jag bara ett meddelande. Keep up the good work!

Appropå mat så sneglar jag parallellt just nu på Årets Kock på tv. Jag vet inte riktigt, men det känns lite överambitionst då och då. Visst, det smakar säkert himmelskt och det är ju väldigt fint upplagt. Jag vet också att ögat är en viktig faktor för oss människor när vi avgör om något är gott eller inte. Men alla vi som gjort lumpen vet att falukorv och potatismos serverat i din medhavda snuskburk kan vara världens räddning. Att du sedan kanske inte diskat din snuskburk efter konstens alla regler under x-antal dagar spelar ingen roll. Den bästa kryddan av alla kryddor är dock hungern.

Lyssnade förresten på P1 under hela resan idag. Brukar inte göra det men ska nog börja med det faktiskt för man lär sig en hel del. Jag fick bland annat redan på vilka dom vanligaste orsakerna till barndödlighet var, eller att burkans vara eller icke vara kan bli en politisk knäckfråga. Sedan var det ju ordinarie nyheter varje timma, då mest dominerad av att SAAB inte kan bygga några bilar på ett tag eftersom man inte beställt några komponenter från sina underleverantörer.
Just idag körde jag dock en vanlig Volvo V70 och jag hoppas att den hade alla komponenter på plats och att jag inte tappade några på vägen. Min egna lilla BMW fick vila idag för den saknar faktiskt några komponenter just nu...är jag rädd.
Men det är en annan femma...

American Pie-the Wedding är ibland så pinsam så jag bara måste byta kanal. Förresten, om man skulle göra en svensk motsvarighet på dessa American-Pie filmer, skulle dom i så fall heta "Swedish Cheese Cake movies"?


Är någon av er sugna på Taktil Massage? Hör av er i så fall så ska jag tipsa om den bästa i hela södra Sverige. Efter en sådan behandling lovar jag er att ni känner er som gummimänniskor fast på ett skönt sätt liksom. Kan nog vara bra även om man har värk eller har muskelspänningar. Så nu har vår allas lilla Ipren-man fått konkurrens. Kan förresten meddela att Taktil massage inte innebär att någon ska hoppa på ryggen eller köra vassa armbågar på knutor och slitna leder, nä det är precis tvärtom. Ni behöver heller inte skämmas för om ni somnar.
Som sagt, give it a try!

Nä vänner, med ca 30 mil i benen och Max Deluxmål i magen känner jag att det är hög tid att varva ner nu.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar