torsdag 31 december 2009

Tack för allt, Tack för mig!

Ja, så var vi inne på årets sista dygn. Tid för eftertanke, eller? Nja, jag hoppar över det. Däremot har jag lite annat jag tänkte skriva. Först vill jag börja med att skriva ett stort TACK till en hel del av er.

Tack familjerna Nordlund och Nilsson men även familjen Magnusson. Utan er enorma hjälp hade jag inte kunnat vandra vidare då omständigheterna förändrades.
Tack mor och far, syster och andra i min familj.
Tack Blomman för all öl vi bäljat i oss.
Tack Emma, Laisa, Skogis, Jenny, Karin och Rubbe.
Tack ni på Försvarsmakten, Strömbom, Halldén, Johansson, Rönnqvist
Tack alla härliga personer i seglarklubben för alla kanontrevliga stunder som vi haft tillsammans under året. Ser verkligen fram emot 2010 faktiskt även gällande sjölivet. Det är liksom få förunnat att även på ett styrelsemöte kunna brista ut i asgarv eller vara allmänt...tramsiga. Men så är det med styrelsen anno 2009-2010.

Sist men inte minst, tack tack älskade EG! Du har ju alltid funnits där men på sista tiden har din närhet, om än på avstånd många gånger betytt skillnaden mellan att dö på soffan eller att ta tag i livet och vandra vidare. Vi slöt även ett skriftligt LOI att minst en gång per år slå våra kloka och okloka huvuden ihop. Det är ett löfte som i alla fall jag ska göra allt för att infria.

Ja, sedan finns det säkert en hel del andra att tacka men året som gått har verkligen varit tubolent men det är väl det som livet egentligen är till för. Man ska liksom känna smärta och sorg, glädje och lätthet. Annars känns det ganska så meningslöst. När vi nu avslutar detta år kommer jag i alla fall se på saker och ting med helt andra ögon. På sätt och vis är jag ju tillbaka på ruta ett, lite som jag hade det för runt 10 år sedan. Men med tanke på allt som hänt under desssa 10 år så hoppas jag att jag har vett nog att ta tillvara på all den upplevda erfarenhet som jag trots allt fått.

Hm, ja det är ju inte bara ett nytt år som alltid börjar den första januari. Även jag som person blir ju lite äldre också...kan man säga.

Jag hoppas att början på det nya året kommer att innbära positiva saker även för mina vänner och bekanta. Emma ska byta häst, Evve ska få sina koppar, hennes syster Nella kanske med lite tur kan få en ny bostad, syrran sin examen och själv ska jag förhoppningsvis ut lite mer i världen. Jag har dock inte nämt jobbet än men med tanke på den entusiasm som rådde klockan 17:30 så ser det oförskämt bra ut även på den fronten. Det är ju en sak att klara ett mål eller en budget men att sedan överträffa den med råga mitt under en global finanskris är smått otroligt. Kanske var detta en hint om att det vänder nu. Hoppas bara att det löser sig för alla också.

Hoppas ni alla får en jättebra nyårsfton. Jag kommer väl förmodligen inte kunna låta bli att blogga men ska ta mig en funderare på innehållet. Kanske blir det förändringar eller blir det som innan. Ombyte förnöjer men samtidigt kan det vara skönt med att något är som förr. Men håll utkik så får vi se vad som händer.
För er som vill och kan så skriv gärna ut bloggen. Om ni tar inlägg för inlägg har ni nog snart en liten bok. Har inte ens vågat tänka på hur många sidor det kan bli, men säkert minst som ett litet häfte...
Har förresten sett att även mina bloggvänner skrivit om året som gått. Lite kul för vid varje större händelse så kan man vara säker på att det bloggas om det på ett eller annat sätt. Saker som berör förväntas ju oftast få gehör. Ja, så verkar det vara även i bloggvärlden...

Hur som helst, tack tack för detta år och tack alla ni som läst bloggen. Vi kommer säkert att ses även nästa år!

GOTT NYTT ÅR!
Eken

1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR till dig min bästa vän... och DU har förgyllt mitt år oxå på allra bästa sätt..nu ska 2010 bli ett helt underbart år för oss 2 det har jag bestämt... leeer.
    Och vårt löft ... klart vi ska infri det år efter år....
    Kramarom
    EG

    SvaraRadera