onsdag 23 december 2009

Äntligen!


Jag lyckades trots allt att få ihop både det ena och andra. Bilden ovan visar min vagn då jag kommit halvvägs på min resa på Citygross.
Eftersom jag la om planerna lite så handlade jag klapparna först och maten sedan. Det visade sig vara ett smart drag och det gick faktiskt fort att handla. Tyvärr var äggen helt slut på Citygross, ja verkligen helt slut. Det har nog aldrig hänt förr inte ens till Påsk. Men sånt är livet och jag överlever.

Kvällen har ägnats åt inslagning av klappar och även lite matlagning. Vi lovde varandra att inte köpa så många klappar i år ( ja, den har man ju aldrig hört förr...) men som vanligt blev det en liten hög även från mig. Vågar inte ens tänka på hur det ser ut under granen hemma hos mor och far. Lite konstigt att ingen håller just det löftet. Jag förresten retat gallfeber på mina föräldrar då jag konsekvent under en månads tid sagt att jag inte vill ha något. Så det lär bli spännande att se om dom hållt det löftet, men det tvivlar jag verkligen på.

Så på min parkeringsbiljett att jag hade lagt i pengar till 15:37 fredagen den 25/12. Snacka om att ta det säkra före det osäkra....

Hur som helst, vill bara passa på att önska er alla läsare en jättebra och härlig jul. Jag hoppas att den kommer firas i lugn och ro i familj eller goda vänners sällskap. Av alla er nära och kära jag talat med julen om så vet jag att ingen av er kommer sitta ensam i alla fall och det känns bra. Jag har till och med varit duktig och skänkt lite pengar i den där "håll grytan kokande" som Frälsis har varje jul. Så jag hoppas jag kan fira jul med gott samvete.

Förresten, mina föräldrar har varje jul en julkrubba, ja ni vet med Jesus, Maria, de tre vise männen och lite djur m.m. Själva Jesusbarnet brukar mamma lägga dit först på julafton, dvs imorgon. Nu är det bara som så att av tradition, eller ja en tradition som jag själv kommit på är att jag alltid gömmer detta lilla gossebarn någonstans hemma hos mina föräldrar. Det har jag gjort även detta år. Så förmodligen kommer telefonen att ringa tidigt imorgon med en mamma på andra sidan luren som kommer efterfråga Jesusbarnet till krubban. Jag brukar som alltid hävda att det är över 13 år sedan jag flyttade hemifrån så hon får allt hålla ordning på sina gubbar och leksaker själv. Framför allt ett litet Jesusbarn på ca 2cm i porslin, eller vad det nu är gjort av.
Men jag brukar alltid avsluta med att hon kanske bör titta i den där lådan i garaget där pappa har alla skruvar. Tyckte jag såg det lilla Jesusbarnet där av en slump då jag lånade sågen. Ja , så där håller det på år ut och år in. Ja, på tal om jultraditioner alltså...
Fan..nu blev jag lite osäker på var jag la den lilla figuren i år....hm....

Julklappen till min lilla systerson kommer som vanligt bli en succé! Tro mig. Skriver mer om den efter jul. Förra året fick han en Miele dammsugare fast i miniatyr och snacka om att han älskade den. Han dammsög hela huset resten av kvällen sedan....

Anna Anka eller Anna Skipper??? Jag skippar nog helst båda två...
Hm, undrar om Anna Anka verkligen fattar hur komiskt hennes namn låter här i Sverige? Hon skulle ju kunna översätta sitt efternamn i USA istället. Hello, my name is Anna Duck. I am married to Donald Duck....typ.

Vänner, nu lämnar jag er till era egna jultraditioner med eller utan Anna eller Kalle Anka. Ta det lugnt med glöggen och kör försiktigt.

Vi hörs!

GOD JUL!

Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar