måndag 7 december 2009

Midvinternattens köld...har inte kommit än...

Vill bara börja med att göra ett förtydligande. Jag har absolut INTE följt McLeods döttrar om ni trodde det. Har sett något enstaka avsnitt och är lika förvirrad ändå eftersom jag av förklarliga skäl inte har någon som helst röd tråd. Har ingen koll alls ärligt talat. Vet inte vem som dejtar vem eller vem som köpt sjuka får av varandra eller vem som lurat vem etc. Så nu vet ni det. Alla djupare frågor om denna serie ber jag er ställa till någon annan eller köp DVD-boxen.

På tal om döttrar så slog svenska damlandslaget i innebandy USA igår med siffrorna 28-1 i Dam-VM. Tja, allt är ju inte USA bäst på här i världen och tur är väl det. Fast jag kan även nämna att Norge också fick stryk av Sverige med ganska så stora siffror. Men men, huvudsaken är ju inte att vinna utan att delta. Eller nä, det är också fel, huvudsaken är inte att vinna utan att vinna så stort som möjligt. Japp, där satt den!

Adventstid kom till mitt ensamma hus, jag sätter in staken ett sparat ljus….

Jag är alltid lite så där extra smyg på elektriska juleljus. Vågar till exempel inte har mina stjärnor tända över natten, ej heller när jag är på jobbet. Min ljusslinga utomhus släcker jag på dagtid men den får dock stå på över natten. Eftersom det bara regnar här i staden så skulle en liten ljusbrand släcka sig själv..hoppas jag. Men visst ska man vara lite så där skeptiskt. Vissa förrättningar säljer 10m ljusslinga för 29:90:-. Det känns i mina ögon så där halvseriöst, inte minst om det är avsett för utomhusbruk. Jag menar att om man ska pyssla med diverse elinstallationer utomhus vill man ju gärna att det är bra grejer och inte grejer där man riskerar att få 220V rakt in i kroppen.
Men men, det blir nog bra men köp nu inte grisen i säcken bara. Betala gärna lite extra för era julstjärnor och slingor. Japp, det var dagens konsumentrådgivning.

Volvo For Life-SAAB near Death
(Är det sådant som kallas för kontrast?)

Just det, snart kommer den! Tidningen alla väntat på, tidningarnas tidning, årets kioskvältare nummer ett. Japp, snart är den här. Julens stora TV-bilaga!!! Jippiiiiii!! Wow, vågen liksom…
Fan vi människor är banne mig inte kloka. Kasta ut TV-jäveln under julen och spela monopol och knäck nötter istället. Eller varför inte gå en promenad på juldagen, tänd en eld och sota lite vurre. Ni kan även koka glöggen där över den öppna elden och ha det allmänt juligt var ni än befinner er ute i naturen. Tyvärr lyser väl snön med sin frånvaro men man får göra det bästa av situationen.
Tack och lov finns det konstsnö på burk, sprayburk.

"Problem är till för att skjutas upp, för att sedan helt glömmas bort"
Okänd

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar