lördag 19 december 2009

Still Loving You

När jag städade i bland alla mina noter som ligger hemma hittade jag en låt som jag själv skrev för en herrans massa år sedan. Jag har skrivit både text och musik själv och den framfördes på skolavslutningen när jag gick ut åttonde klass. En tjej vid namn Lotte sjön och hon gick bara i sjuan. Ja, låten blev en sådan succé att den fick framföras även året efter då jag slutade nian. Så där satt hela skolan i Aulan och lyssnade till min lovesong. Ja vissa av er läsare som var med på den tiden minns det säkert. Så för att hedra minnet av denna stund kommer hela texten här.
Låten heter Still Loving You.

Flying around...somewere up in the sky..
Flying around...sometimes asking me..
Just why...Just why...

I don´t wanna see you cry again
course I know I have my self to blame
You don´t have to ask another time
course you are not able to be mine

Every time I close my eyes I see you smile
and when I drive I want to be there in tour file.
Oh can´t you see
that you belong to me

When I felt in sleep I dream all night of you
But I know that all our chances just past through.

Now I´m sitting here just so alone,
and why don´t you use the phone
Maybe I´ll go back up to the sky,
and again asking me just why..

And maybe I have dreamed,
Everything I´ve seen

But I´m still loving you...

Japp, där satt den. Innan ni skrattar för mycket så glöm inte att jag bara var..tja..15 år. Ja, det var tider det. Sångaren, Lotte skulle korsa min väg många år efteråt och efter mitt år i USA hamnde vi även i samma klass på gymnasiet och hade musiktillägget tillsammans. Men det är en annan historia.
Själva sången i sig grundar sig i olycklig kärlek, men det framgår kanske. Dagarna innan avslutningen har jag och min egentligen första riktiga flickvän brutit upp och vi var båda ganska ledsna för det. Hon var ett år äldre och skulle ge sig ut i det riktiga livet, dvs börja på gymnasiet...
Men men, jag överlevde och livet gick ju vidare även för mig. Men som sagt, detta är nostalgi av stora mått...

/Eken..i städtagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar