måndag 14 december 2009

Att sätta upp en julstjärna utan rullator...

Lisa och Anna ska gå och handla jäst, ingefära, ättika och falukorv utav den bästa. Känner ni igen det? Japp, det är ju självklart tjejerna i Bullerbyn som traskar iväg till handlaren. Vi som kan våra Astridsagor vet ju att Lisa och Anna får gå tillbaka både två och tre gånger innan dom fått med sig allt dom ska.
Idag har jag ätit falukorv utav den bästa tror jag. Den innehöll 74% kött och ni som läst tidigare inlägg vet att det är ett ganska högt procenttal kött. Skräckexemplet var Ingemar Johanssons falukorv som endast innehöll 55% kött. Man kan ju bara drömma om vad dom fyller ut resten med. Men men, nog om det.

Blev en sen kväll på jobbet igen. Nu känns det verkligen av att det är julrusch. Det ska fixas och trixas men ibland finns det både praktiskt och fysiska begränsningar för vad som är rimligt. Dock ligger vi bra till i förhållade till budget så vi får hoppas volymen håller i sig. Vissa andra har tydligen redan nått sin budget och roar sig istället med allmänt julpyssel på arbetstid. Dock inte på vårt företag...

Om ni köper en Triss i julklapp så finns chans till 10 miljoner direkt på skrapet, det ni!!
(Men glöm inte köpa en till dig själv också.)

Min ex-fru har en idé om hur man ska minska utsläppen av koldioxid, inte minst vid övergångsställen. För att inte bli fullständigt lynchad bevarar jag dock denna något udda och inte helt kontroversiella idé för mig själv. Men jag kan inte låta bli att tycka idén är ganska bra och man kan även på sätt och vis slå två flugor i en smäll så att säga. Men som sagt, don´t read my lips.

Om ni undrar om detta inlägg är lite förvirrat med korvar och övergångsställen så beror det på att mina tankar är lite på annat håll. Jag har nämligen ett annat projekt på gång vid sidan om. Även det handlar om skrivandets konst och snart kommer ett utkast lämnas till en kritisk enhet som får avgöra om jag ska fortsätta eller ej. Det viktigaste är bara att skriva det på sådant sätt att denna kritiska enhet kommer att skrika om mer...hehe
Men låt mig återkomma med detta.

Hm..blir inte riktigt klok på Maggan och Gittan, de två skrattande väninnorna i såpan Ullared. Ibland går Gittan..eller Maggan med rullator och ibland inte. Höjden var i alla fall då Gittan eller Maggan, ja hon med rullatorn klättrade upp på en liten stege för att sätta julstjärnan högst upp i julgranen. Kan ju meddela att rullatorn inte var med upp på stegen. Skumt... Kanske bevittnar vi ett offentligt försäkringsbedrägeri eller vad handlar det om? Skumt som sagt...

Nu är det dags för att fortsätta med mitt andra projekt men jag lovar återkomma även här som vanligt.

På återhörande!
Eken

P.S Missade ni gårdagens Luciatåg från Växjö Domkyrka finns det några klipp från SVT på Youtube. Tja..var annars förresten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar