torsdag 17 december 2009

Titta det snöar..

Känns faktiskt ganska juligt ute nu. Snön är vit, termometern visar minusgrader och man börjar förlika sig med alla de som envisas med att ta en ett träd i vardagsrummet och hänga kulor och glitter i det. Idag har det förresten varit kallt och blåsigt. Höll nästan på att förfrysa både fötter och händer då jag för en gångs skull kom i tid till en lunch men det gjorde inte min lunchdejt. Så där stod jag i snålblåsten med kurrande mage och iskall kropp. Men det löste sig sedan när väl maten landade i magen.
Någon julgran kommer dock inte in i mitt hus detta år heller. Nu har jag förvisso chansen då mina båda hundar är borta. Tidigare år fanns ju en viss risk att dessa båda hanhundar såg trädet som något helt annat än en julgran och den typen av bevattning av granen hade jag inte velat ha. Men jag hoppar som sagt över granen igår och lägger dom pengarna på något annat istället.


På jobbet är det full fart och jag vet inte riktigt vad jag pysslar med just nu. Så mycket som möjligt ska hinna levereras ut och parallellt måste vi se till att inte ta hem för mycket då lagervärde och annat hokuspokus ska bli bra. En ganska så svår ekvation i denna bransch men med lite trolleri ska det nog lösa sig. Men jobb finns det just nu både så det räcker och blir över. Många lampor lyser ganska så sent nu på våra små kontorsrum.
Idag är det förresten exakt en vecka kvar till den stora dopparedagen…en vecka gott folk. Var hösten tog vägen vet jag inte, än mindre vad jag ska ge alla i julklapp. Överallt på jobbet ser man kollegor som kommer tillbaka från luncherna med inslagna paket som dom passat på att shoppa under lunchen. Själv kommer jag bara tillbaka mätt och belåten. Men till helgen är de dags för lite klappjakt även för mig. Kan ju som sagt bli till att trängas med en och annan och faktum är att håller detta kalla och snöiga väder i sig kommer det paradoxalt nog att öka mängden personer på stan. Har väl lite med att den rätta julstämningen infinner sig. Ja, hellre det än ösregn.

Förresten, traskade in på Citygross idag för att handla lite saker. Det var som att stiga rakt in i Willy Vonkas Chokladfabrik. För precis när man kommer in har dom byggt upp ett berg utan dess like med hundratals, ja säkert tusentals chokladaskar av alla de slag. Du ser Alladin, Paradis, Anton Berg, After Eight och en och annan Skumtomte. Ingen finanskris inom chokladbranschen minsann. Å andra sidan kommer det kanske en helt annan kris efter jul då ett och annat hushåll inser att januari månad kan bli en lång månad rent ekonomiskt. Så köp nu inte för mycket till jul och när det gäller lite dyrare saker kan säkert alltid fynda dessa under mellandagsrean.


Läste att Thomas Quick fick resning. Ska man hurra för det eller ska man fundera på vad som egentligen händer? Om han nu är oskyldig innebär det att den riktiga mödaren går omkring fri ute någonstans. Skumt..
Var det förresten inte just för hans resning som han åkte dit en gång i tiden? Eller han kanske inte hade den typen av böjelser, vad vet jag.
Det enda jag vet är att denna man även är anklagad för ett mord här i staden någon gång på 60-talet…

Nä, jag har skrivit ganska mycket om döden idag och en av dom drabbade råkade bland annat bli EG som ju själv befinner sig någonstans mellan…tja.50 och döden. Men vi la ner den diskussionen och pratade om livet som miljonärer istället. Det var fan så mycket trevligare än att prata om ond bråd död. Men visst, döden kommer till oss alla, några lite tidigare och andra lite senare. Jag minns förresten att det fanns en sida på Internet där man kunde knappa in sin födelsedaga och vips fick man redan på vilket år, månad, dag och till och med klockslag då man skulle lämna jordelivet. Själv har jag fullkomligt glömt bort min egen dödsdag men jag minns att jag tyckte att det liksom var ganska så gott om tid kvar…typ.

Är fortfarande apmätt efter dagen grekiska buffé till som och Sickan tryckte i oss. Skulle nog heller inte tagit så mycket vitlökssås över min Gyros men va fasen, det är ju gott. Sickan fick även i sig några pannkakor fast å andra sidan åt hon mindre av den andra buffén.
Slutet gott, allting gott..och blandat.


På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar