tisdag 22 december 2009

Let it snow let it snow...


Klockan var ca 18:30 när jag traskade ut från jobbet. Synen som mötte mig var underbar. Det hade kommit runt 15cm ny fin härligt pudersnö. Fas två var att gräva fram bilen. Efter mycket om och med och med lågskor lyckades jag krångla mig in i bilen och bege mig hemåt. Då klockan vara så pass mycket hade den vanliga efter jobbet trafiken redan tagit slut.
På väg hem kom jag fram till följande:

15cm nysnö är underbart
15cm nysnö är perfekt inför julen
15cm nysnö är dämpande
15cm snö är kallt som fan när det kommer på fel ställe
15cm nysnö är precis som förr i tiden när jag var barn
15cm nysnö innebär en sömnlös natt då snösvängen kommer att ploga omkring hela natten
15cm nysnö är vackert
15cm nysnö kommer ökas på med tanke på mer snö under natten
15cm nysnö är exotiskt som fan här nere
15cm nysnö är som dom gröna knopparna på våren
15cm nysnö räcker gott och väl för att göra en snöängel
15cm nysnö...well I just LOVE IT!

Ja, tänk var lite snö kan göra. Ute i grannskapet leker barn, hundar och en och annan vuxen. Pulkorna går varma och jag tror att en och annan förälder tycker det är skönt att barnen är ute och leker för en gångs skull.
Det är drygt 1 minusgrad ute och helt vindstilla. Just nu känns det verkligen som jul faktiskt. Ni vet, snön ligger vit på taken, endast tomten är nak..vaken.

Annars kan jag bara summera att dagen varit helt okej bortsett från ganska så mycket jobb. Men nu är det bara en dag kvar baby, sedan är det LEDIGHET. Om jag hinner får jag skriva ett litet inlägg imorgon om min klapp och matjakt. Håller just på med den praktiska och logistiska planen. En liten outsider är att jag handlar mat m.m. redan på lunchen. Eftersom det är så kallt ute kan det ligga kvar i bilen. Efter jobbet kan jag köra hem med matvarorna för att sedan fara ner till stan och ändå ha gott om tid på mig. Ja, det låter ganska så frestande faktiskt.

Men rapport om det kommer senare.

Ha det fint så länge så hörs vi!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar