lördag 12 december 2009

Endless..wireless..useless..mess

Har varit en lugn dag idag på alla sätt och vis och det var skönt. Började dagen med att uträtta lite ärenden på stan för att sedan promenixa en tur runt sjön. Sedan bar det av till Högis Torpis för att lämna en CD-skiva. Ja, jag skulle bara lämna skivan men det blev en ganska så lång lämningstid, ca 5 timmar. Men det beror på att vi tog en promenad i skogen, samma skog som jag gått så många gånger med Elmo, plockat blåbär och stukat fötterna i. Men vädret var helt okej och efter turen var de värmande kaffe som gällde. Så där rullade det på och utan jag visste ordet om hade vi sett både ett avsnitt av Ullared samt käkat middag. Ja, tiden går snabbt när man har roligt men tyvärr glömde Sickan bort sin tvättid.

Förresten när jag var på stan insåg jag att julen är apnära nu. Varannan människa man mötte kom med ett inslaget paket och inne butikerna kunde man så där lite diskret avlyssna mobilsamtalen som nästan uteslutande handlade om vad man skulle köpa den mamma, pappa, dotter, svärmor, kompis m.m. Själv har jag lite ont om idéer just nu men jag får fundera lite på innehållet i mina klappar. Har ju några dagar på mig som tur är.

Imorgon är det Lucia och dagen innan, dvs idag är det lussevaka. Inte för att jag är så bunden vid det men ikväll ska vi i alla fall och lussevaka. Nu blir det inte något fylleslag som i unga dar utan det blir nog mer att umgås i goda vänners lag över lite glögg, peppisar och lussbullar. Hm, egentligen gillar jag inte lussebullar för jag har alltid tyckt dom är torra och allmänt...bläää. Men glögg och peppisar är helt ok och om jag känner värdparet rätt kommer någon att förselå att vi beställer pizza framåt småtimmarna. Well, inte mig emot men just nu är jag dock ganska så mätt. Fick ju kyckling, potatis och gräddsås hos Sickan S, men visst en pizza går säkert alltid ner och om inte annat lindrar det ju eventuella konsekvenser av för mycket "vuxenglögg". Att glögga på fastande mage är liksom aldrig bra.

Nä, ska avrunda nu för att hoppa in i duschen för att sedan fara vidare på just Lussevakan.

Ha det fint!
Eken

P.S Rubriken till detta inlägg har egentligen inget med själva inlägget att göra. Blev bara så less på att inte hitta någon passande rubrik just idag, typ piss less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar