söndag 6 december 2009

Leka, leva eller teva?


Tänkte börja med en liten tramsig sak. Minns någon av er Kvinnofängelset? I så fall kan ni även bänka er framför TV´n och se på McLeods Döttrar. Det handlar om en familj som är farmers ute i den Australienska Outbacken. Har ni missat detta kan ni följa serien på kanal 5 och dagen till ära är det avsnitt 93 av 106. Minns dock inte vilken säsong man är inne på men det är nog lite i stil med Hem till Gården, dvs vi talar om en ansenlig mängd år.
På bilden ser ni McLeods döttrar samt några vänner.
Förresten, en av vännerna heter Kate. Fast när man säger det med australiensk accent låter det mer som "Kajt"..eller Kåjt". Kul...


Jaha, så är man tillbaka hemma och har sjunkit ner i soffan. Helgen har varit bra och den avslutades med att fara till Citygross med min gode vän T. Vi brukade handla eller "samhandla" mycket för ca 10 år sedan. Då var det ofta totalt kaos och fjantiga som vi var kunde det hamna både ett och annat som man abslut inte skulle ha där i vagnen. Men idag var vi betydligt mognare, iaf lite.


Idag firar Finland sin självständighet. Det är nu 92 år sedan man förklarade sig fria från Ryssland. Ja, grattis ni alls finnar.


Brukar ni se på Existens? Ni vet det där programmet som handlar om olika typer av religioner och hur vi påverkas eller inte påverkas av religionen. Hm, tror faktiskt att man brukar kalla Existens för ett livsåskådningsprogram...oj det var ett svårt ord. Hur som helst, ibland är det faktiskt ganska så intressant. Se programmet först och vädra dina fördomar efteråt.
Förresten, såg att man kallar programmet för ett Samhällsprogram om religion. Okej, det köper jag. Låter lite enklare.


Jag ska förresten erkänna att jag ser inte alls mycket TV men däremot ser jag det jag vill se istället. Ni som läst bloggen ett tag vet ju att jag är såld på Criminal Minds. Allt där emellan är helt egalt och handlar nog mer om hur mycket tid jag har över för att se på TV. Livet är väl trots allt så mycket mer än TV, eller?

Nä, dags att få lite i magen!

På återhörande!
Eken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar