lördag 19 december 2009

Lördag afton, the day before tomorrow

Ja, jag kanske ska skriva lite om gårdagen och dagen också, inte bara om gamla ex och kärlekssånger.
Julfesten var över förväntan och det var generellt sett en trevlig tillställning. Konstigt nog en av de bättre på mina 12 år på företaget. Festen gjorde att jag inte steg upp med tuppen utan unnade mig att sleep in så att säga.
Vi skulle egentligen åkt out of town idag men tack och lov hoppades det över. Istället tog vi en tur på stan i ymmigt snöfall och minusgrader. E shoppade loss som fan medan jag själv gick ganska så tomhänt därifrån. Jo några julkort fick jag med mig för vissa måste jag bara hinna dra iväg innan julafton. Samvetet ni vet...
Ärligt talat var det ganska mysigt nere på stan. Snön föll, ur butikerna hördes diverse julmusik och folk var ganska så, tja uppslupna. Kan ju säga att någon eventuell finanskris verkligen inte kändes av på stan idag.
Förresten, jag hatar Feliz Navidad. Finns det någon mer uttjatat julsång so tell me...

I Expressens pappersupplaga kunde man idag läsa om hur det gick för TV-bönderna efteråt. Kan meddela att för 3 av 4 bönder gick det inte alls...

Just det, snart kommer kanske den där bilden som skulle slå ner som en bomb hos er bloggläsare. Vissa har redan fråga om den men jag tiger som muren. Men håll ut och det är inte så faligt som ni tror. Men ibland är det kul att hålla er lite på halster, inkl EG som oftast brukar få reda på saker och ting först av er alla. Men det kan ju även bero på ett EG befinner sig på ett hyfsat betryggande avstånd. Hade det varit närmre hade jag väl i vissa lägen varit död och begraven för länge sedan med ursäkten " vad var det jag sa".
Men håll ut, den som väntar på något gott. Sedan kanske det förklarar varför jag bara går under gjorden under vissa perioder. Japp, mystiken tätnar...

Älskar IKEA reklamen med killen som köper ett gäng smörknivar för att sedan gå hem och omvandla dom till hemmagjorda slöjdsaker. Man får ju inte vara dum...

Jag har insett att vissa frekventa nummer i min adressbok i mobilen hamnat så långt ner. Det beror oftast på att dessa personer har ett namn eller efternamn som inte finns på den övre halvan av alfabetet om man säger så. Därför har jag roat mig med att döpa om vissa personer så att dom kommer högre upp. Min syster heter nu mere Apan, en av mina kollegor heter Asse, och så där rullar det på. Det funkar kanonbra faktiskt, så ni som heter något på T eller S kan kanske råkat ut för att ha helt andra smeknamn i min mobiltelefon. Snacka om lathet från undertecknad...

Hm, undrar hur mina kära fyrbenta vänner har det. Måste skriva och höra. Elmo har säkert en hel del snö uppe i norr och Morris kanske fått lite snö även han. Dom gillade faktiskt snön båda två och själv älskade jag snö och minusgrader eftersom dom var förhållandevis rena när dom kom in igen. Elmo var förresten en mycket speciell hund redan som liten och av de rapporter jag fått nu efteråt är han fortfarande lika speciell. Svårt att förklara men han var och är absolut ingen dum hund, tro mig. Jag har redan bestämt mig för att OM jag någon gång i framtiden skaffar mig en ny hund ska denna heta Groover. Japp, nu vet ni det.

Titta kom och titta kom sätt er häromkring,
Det dröjer säkert ännu en stund, innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.
Sedan genast sedan när sagan tagit slut
så lovar vi att sova så sött,
efter dagen är man ganska trött.
Men först tar John Blund med oss ut..
Läggdags det är läggdags för klockan slagit sju,
Vi träffas säkert åter en dag,
då roar vi oss åter ett slag.
Sov så gott..God natt med er nu...

Kram kram och på återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar