tisdag 1 december 2009

Ungkarl eller karlslok?

"Can we bring yesterday back around?
Cause I know how I feel about you now.
I was dumb, I was wrong, I let you down.
But I know how I feel about you now."
Sugababes


Ja kanske stämmer detta ganska så bra. Kan ju vara både negativt men också positivt. I mitt fall gäller nog ovan både och faktiskt.
De misstag man begår i livet bör vara till gagn för att inte göra om dom i framtiden men samtidigt har framtida saker andra förutsättningar vilket gör att man säkert kommer att begå ytterligare några tusen misstag innan man stoppas ner i jorden liksom.

Har ni sett serien Popular någon gång? Yes, ni har rätt, yet another teen movie..typ Fast denna är lite annorlunda. Ok, jag ska väl egentligen inte skriva något alls om denna serie för jag är egentligen jävligt mycket för gammal för att se på sådant. Men jag vet inte, har väl alltid gillar denna typ av High School dramas. Kanske för att man liksom varit uppe i det själv och sett det på nära håll. Idrottskillarna, innegänget, nördarna m.m. Homecoming och Promqueen. Ja listan kan göra lång men det är ju ändå ett styck amerikansk kultur. Så jag kommer fortsätta se på Popular, så det så.

Någon av er som provat på Taktil massage?

Har förresten haft förmånen att leva som en riktig ungkarl ett tag. Ni vet då man man göra vad man vill, när man vill och inte minst hur man vill. Jag kan ligga i sängen och äta mackor och dricka julmust. Ligga på soffan i kallingarna som en riktig redneck. Ingen som ber en plocka upp saker, ingen som tycker det är bäst att diska upp grytor och kastruller direkt efter middagen och ingen som ens bryr sig att den där superbra filmen börjar 01:30 på natten då bara månen är vaken.
Jag tror att alla vi män i alla fall är experter på att släppa precis allt bara vi får chansen till det. Det ni tjejer dock inte ser är det totala engagemang och otroliga insats som görs precis dygnet eller i värsta fall timmarna innan ni kommer hem igen. Fan, ni skulle inte tro det var sant om ni såg det. Dammsugaren körs så det ryker, kläderna viks ihop och läggs på sina rätta ställer och all disk diskas eller i den mån det finns sätt ner i diskmaskinen snyggt och prydligt.
Men vänner, jag lovar er att hur mycket ni än städar så kommer det ALLTID att finnas spår efter denna typ av urban singel living. Det kan vara en vissen blomma, ovanligt mycket ölburkar i panten eller smulor under madrassen. Den kvinnliga intuitionen ser allt…och lite till.

Personligen har jag nog slagit rekord i dumhet tillsammans med ett ex. Vi hade firat lite semester i mina föräldrars stuga. Med oss hade vi mina båda hundar, något om inte är så där poppis hos mina päron. Innan vi åkte städade vi som fan och det såg kanonläckert ut. Inte ett enda spår av vare sig människor eller hundar. Denna förnöjsamhet höll i sig i några veckor tills det kom ett telefonsamtal. Frågan löd:

-Hade ni hundarna med er?
-Nä, svarade jag, varför undrar du det?
-Hela dammsugarpåsen var ju full med hundhår…..
Busted!

End of Story...


På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar