söndag 23 december 2012

Allt eller inget...ingenting.

Hej hej!
Ja, idag är det lillejulafton som vissa brukar kalla det. Vad man gör på denna lille jul är ju varierande beroende på familjesituation och tradition. Min lille jul så är dan före dan är lugn. Varvar ner lite från ännu en dag down town för att komplettera vissa klappar. Okej skrivit det förr men NU är jag dock klar på riktigt alltså.
Inne på TGR träffade jag Jossan och Linn som shoppade loss. Jag höjde dock ett varningens finger att dom skulle hålla i slantarna. Det höll dom med om men sa samtidigt att det är såååå svårt eftersom TGR är en affär där man liksom vill köpa allt, ja om man är tjej mellan 12-13 år. Man kan säga att det är som Panduro fast här på TGR är allt redan ihopsatt liksom. Krimskrams högt och lågt. Själv var jag bara där för att kolla in billiga ballonger.

Nåja, nu har snöstormen även börjat rasa här utanför. Snön yr och vinden viner. Såg att SMHI har utfärdat lite varningar så man kanske gör rätt i att hålla sig inomhus, tända en eld i den elektroniska kaminen och sedan bara vänta in dopparedagen. På tv är det inte helt oväntat filmer med jultema, filmer som man konstigt nog redan sett en massa gånge. Men men, tack och lov är det bara jul en gång per år.

Nu har jag forskat lite mer om Domedagen också, ja den som inte blev av. Men att jorden dock kommer gå under är alla överrens om. Men detta kommer först ske om ca 1 miljard år så det gjorde att man känner sig ganska så trygg trots allt. Däremot kan vi tydligen själva se till att korta ner livslängden rejält i form av nukleär krigföring, släppa lös skumma virus så vi får en Pandemi eller varför inte slå ihjäl varandra. Ja, IV listade tio olika faror som skulle innebära slutet för oss. Det som kände lite kul var att man även hävdade att robotar skulle kunna ta över jorden om man byggde dom tillräckligt smarta. Hm...okej...

Well well, nu känns det mer som att man vill få julen överstökad. Kanske kommer man hem med någon spännade oväntat julklapp trots allt. Men min egna önskelista var typ tre grejer så allt utöver är ju ren bonus. Själv ser jag att jag lyckats skrapa ihop hela 15 stycken. Inte illa med tanke på att ingen i familjen direkt önskat sig något. Hm, ja julen är bra konstig.

I fredags kväll messade jag SvampBob " Vad gör du?"
Idag fick jag svar "Ingenting"...

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar