tisdag 4 december 2012

Bacon will kill ya!

Det fortsatta snöandet har gjort att allt ute är vitt och snön har även som bekant en dämpande effekt på i första hand trafiken. Just tystnaden är något som kanske många saknar i sina liv. Såg att det finns ett kloster i England som mot betalning tar emot stressande människor för lite sinnesfrid men framför allt för att få tyst. Klostret drivs av hyfsat liberala munkar som fått denna affärsidé att blomstra. All respekt för munkarna då man redan vid första mötet är noga med att påpeka att man är inte där för att bli andlig utan det hela handlar om att hitta lugn och ro i själen liksom. Varje dag har man schemalagd tystnad, á 20min 2ggr om dagen. Men får förfoga dessa tysta minuter på vilket sätt man vill, tankar, meditation, ja bara allt sker under tystnad.
Jag tycker det låter ganska spännande. Jag tycker själv om tystnad men är lite rädd att mina 20 minuter nog mer hade inneburit att jag somnat. Men men, det finns en marknad för allt, den saken är säker.

Ikväll är det kurs som gäller igen. Ska även passa på att ragga upp en guldpeng till kvällens fika men det borde vara det minsta problemet. Hoppas bara jag slipper den huvudvärk jag fick i slutet av lektionen, som i sin tur berodde på näringsbrist...tror jag.

Många läsar har förresten hört av sig och undrat om Lill-E och EG är samma person men så är verkligen inte fallet. Är ganska stor skillnad faktiskt, för att inte säga...enormt stor. Ja, så nu vet ni det. Lill-E är ju just som det låter, liten och åldersmässigt skiljer det en si så där...200år. Jaja, nog om det. Har säker som vanligt anledning att återkomma till båda dessa figurer i framtida inlägg.

Med facit i hand var det banne mig i grevens tid båtarna togs upp och vattnet stängdes av...

Anna Panna stekte fläsk 1976
Fläsket brändes, Anna skämdes
Klockan slog, Anna dog...

Yes, bacon will kill ya!

På återhörande!
/Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar