söndag 9 december 2012

Lie to me, spy on me, die for me...

Ja, det får bli titeln på filmen om mitt liv, ni vet då jag skrivit mina memoarer som sedan blir till film. Det kommer bli en bra film och den kommer börja med en sådan där svävande kamerabild från ovan samt en berättarröst. Japp, så får det bli, en berättarrös som sedan övergår till verkliga dialoger. Tror det kommer bli kanonbra.... Men huvudpersonen, dvs jag ska ju helst dö först.

Har nog aldrig läst, antecknat och repeterat så mycket som i helgen. Bara ska klara tentan men nu får hjärnan vila lite. Tror jag har ganska bra koll på JRCC; GMDSS, DCS och SART m.m Sedan har jag fejkat alla tre nödmeddelanden så jag känner mig hyfsat förberedd. Imorgon tänkte jag be Lill-E köra testfrågorna så det blir lite som en pre-exam.
Om jag nu inte skulle klara det, tja då kommer kanske filmen om mig själv lite...snabbare bara.

Vädret är skumt nu, från fredagens Sibirienklimat till dagens runt nollan. Men tydligen väntas kallare väder och mer snö redan i veckan. I Skåneland fick man tydligen en dos redan idag även ute vid kusten i blekinge. Men kan man inte åka båt kan man alltid ta hydrokoptern hem. För er som inte vet vad det är så är det lite som en sådan där maskin man åker med i Florida med en stor propeller där bak. Går lika bra i vatten som på land eller is. Icke att förväxlas med en svävare bara.

Om exakt en vecka är det final i "Allt för Sverige". Har följt serien från första program men har väl bara missat två avsnitt tror jag då jag typ suttit på tåget. Men serien är bra och man kan inte låta bli att känna sympati för deltagarna som med entusiasm men även viss naivitet tar sig an våra svenska seder och bruk. Ja, det handlar ju om människor från USA som liksom har släkt i Sverige från utvandrarnas tid. Första pris är just att få träffa sin svenska levande släkt.
Men men, vi får la se hur det går och inte minst vem som vinner av de fyra som är kvar.

Från att ha trott att mitt julpyssen varit en oangelägenhet fick jag idag istället beröm för att det såg så juligt ut. Skönt! Bättre det än att man blir ombädd att plocka ner skiten i förtid liksom. Men lyser gör det och jag har ju till och med överglänst grannarnas "lilla" fjantslinga flera gånger om. Men men, dom är kanske glada att spara lite el så här i vintertid.

Söndagen började annars med en avsnitt av Familjen Kardashian på femman. Vet inte varför jag kollade då det ju ändå är en realitysåpa om en ganska då dysfunktionell familj med alldeles för mycket pengar, typ. Mest kände är Kim och sedan föjer två yngre systrar, två halvsystrar och en halvbror. Let the circus beging...
Ärligt talat är jag glad att jag själv inte lever ett sådant liv så det så.

Kom på att då jag inom loppet av drygt en månad kommer sova på hotell ca 3-4 ggr och dessutom på samma hotellkedja kanske man ska passa på att snika till sig lite rabatt. Tål att undersökas faktiskt, trots att det kanske bara rör sig om hundralappar. Men man kan alltid försöka tycker jag.
Men jag får nog börja med cabin och sedan försöka jobba mig upp till Superior, hehe

Nä, kanske skulle ägna läroboken lite till innan månen får på sig nattmössan.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar