fredag 21 december 2012

I´m still alive, I´m still here

Hej hej!
Japp så är det äntligen juledigt även för oss knegare. Man kan dock inte direkt säga att det någon avslappnad stämning på jobbet, snarare tvärtom. Men till slut fick vi i alla fall masa oss hemåt. Själv masade jag mig upp till Toy´s R Us och inhandlade lite julklappar. Kan säga att jag var inte direkt ensam där...
Men dessa ärenden var snabbt avklarade så nu jag 100% klar med julklappar, skönt!

Ikväll har jag och Ola även lekt tjuv och polis, eller i alla fall polis. Vi har haft vår årliga PCSC ute på klubben, dvs PreChristmasSecurityControll. Allt var under under kontroll får man nog säga. Så pass att vi inte ens kom in i bodar, hur och annat med våra egna nycklar för låsen hade frusit..hehe Snacka om bra inbottslarm, dvs kyla. Även bryggor och flotte undersöktes och vi kände oss som CSI där vi gick med ficklampor och lyste i gömslen och vrån med månen som enda vittne. Kallt var det dock, minus 5 grader men vinden låg på från sjön så det kändes som om det var "minst" 25 minus....
Nåja, mission complete.
Ja, det gick i alla fall bättre än när jag och Niclas skulle göra samma sak förra året. Då var vi ju på bovjakt på riktigt. För att göra minst väsen av oss tänkte vi att vi kunde smyga ner till anläggningen. För att smyga ner innebar att vi slog av ljusen på bilen och körde så tyst det nu bara gick. Det höll på att sluta i katastrof för utan ljus såg vi inte var vi körde utan färden höll på att sluta i diket. Så det vara bara till att svälja stoltheten och slå på ljusen igen. Jaja, så kan det gå när inte ljuset är på, men tanken var god i alla fall. Men där och då dog även alla planer på att bli hobby-agenter tror jag....

Ja, det blev ju ingen undergång av jorden idag...heller. Fasen också, men enhällgia forskare anser att jorden dock SKA gå under men inte riktigt än..typ. Nä, man ska hellre se denna dag som en nystart på det nya jordelivet. Samtidigt måste man respektera Mayafolket för att ha kunnat räkna så långt. Själva dog dom ju ut för flera tusen år sedan. Ganska spännande egentligen. På tal om indianer. Ett ordspråk som härstammar från indianerna lyder så här:
"Vita gör upp en stor eld och står långt från den. Vi gör upp en liten eld och sitter nära den"
Som sagt, ett indianskt ordspråk.
Hm, undrar om det finns några indiska indianer? Aldrig tänkt på det faktiskt...


Så här ser den ut, my little helikopter. Måste erkänna att med tanke på att jag har begränsade flygtimmar så är även kvaliteten på flygningen därefter. Är bara glad så länge både helikopter och inredning forfarande är intakt. Men nu har jag ju några dagar på mig att flyga så snart kanske jag är en riktig hejjare på detta. Fundera även på att prova dess lyftkraft sedan, men känner på mig att den är ganska så begränsad. Lite synd för hur cool hade det inte varit om man kunde flyga omkring med tex fjärrkontrollen eller annat "nyttigt" som man för stunden inte liksom har inom armarnas räckhåll. Nåja, vi får se hur det går.
På tal om flyg så rasslade det till i min SMS-manick om att "Örnen har landat". Det var minsann i grevens tid men ändå inom rätt tid. Skönt att Schenker höll vad dom lovade. Hoppas nu bara att inte Örnen var skadeskjuten när den kom fram. Vet dom att kartongen redan innan stark var lite bucklig så det man kan inte skylla transportören för. Huvudsaken är ju att inte innehållet är buckligt för då är det typ Houston we got a problem...with the Eagle...hehe

Fick en bild på en påstådd solnedgång från EG ikväll med. Det var den suddigaste bild någonsin sett för man såg knappt något alls. Frågade om hon var full, men tydligen var den taget i nyktert tillstånd. Frågade om hon kanske glömt glasögonen, men inte heller det. Slutligen frågade jag om inte hennes junior kunde ta om bilden då om nu solnedgången var sååååå fin. Men sedan kom det ingen mer bild så antingen blev dom sura eller så hade solen helt gått ner....hahaha
Men tro mig, it was a very blurry picture!

Imorgon blir det julmumma för mig och Blomman. Har laddat upp med julmust, Porter, sockerdricka och kardemumma. Sedan blandar man allt i salig röra. Jag hade även tänkt att spetsa med 5cl vodka för att få lite mer sting. Kan nog bli hur bra som helst!

Nä, dags att fortsätta med lite julpyssel innan John Blund kikar förbi.

På återhörade!
Eken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar