lördag 8 december 2012

När apan goes bananas

Efter att ha sovit lagom länge kände jag mig pigg igen. Fredagen bjöd på sjukt mycket problem och vi trodde ju aldrig vi skulle komma vidare men skam den som ger sig. Men efter allt meck stod vi där i entrén, Jeppe, Jenny, Adde, Vicky och jag. Vi sa inte mycket men det var liksom som om vi alla drog en stor suck av lättnad. Fredagen var räddad, eller man kanske dock ska säga måndagen. Jaja, nog om det men skönt av det minsann. Inte undra på att man däckade som en klubbad säl sedan.

Hm, om man står med ena foten i en frysbox och den andra på en kokhett platta, borde ju den generella känslan vara ganska så okej?

Dagens julshopping avklarades i rasande tempo inte minst på grund av vädret. Kallt men ändå helt okej kallt liksom. Tempen snittade ca minus 6 grader men så länge det är vindstilla är det inte så farligt. Hann även med en snabb värmande fika med JJ så efter det klarade man ytterligare någon timma i kylan. Funderade lite på att det känns som om folk liksom vill visa upp alla paket och presenter dom köpt. Ja, typ att det är lite status att komma med fullproppade kassar med diverse inslagna saker som lite diskret stycker upp ur påsarna. Hm, vet ju inte OM det är så men det känns lite så. Mina egna paket var så små att dom stack inte upp alls....

Imorgon ska vi däremot baxa iväg ett stort paket. Kan bli spännande. Har inte ens slagit in det än och vikten är ca 55-60kg. Men det ska nog gå på något sätt. Antingen får Svampis köra eller Blomman. Men tungt är det i alla fall och frågan är om det ens går att slå in. Ett alternativ vi har är att använda oss av stora svarta plastsäckar i stället. Men trär en på var sin sida liksom. Men men, känns dock som ett i-landsproblem.

Hälsade förresten även på en annan kompis och hans familj idag. Där var det projekt baka peppakakor som gällde. Barnen som är 4 samt 6 år deltog ju mer än gärna så redan när jag kom såg köket ut som kalabaliken i Bender. Men det luktade ju dock gott.
Ugnen gick på högfart och plåtarna for in och ut, färdiga peppisar och mjuka peppisar om vartannat. Efter att ha blivit bjuden på nygräddade peppisar med tillhörande glögg tackade jag för mig och lämnade både kök och speedade barn till sitt öde. Kändes oförskämt skönt måste jag erkänna...

Just det, nu fick jag se en bild på Vira Blåtira, den lille setterns om just nu bor på Hotell EG. Förstår förresten varför hon heter Vira Blåtira efter att ha sett henne. Täckningen gör att namnet blir passande. Tror det annars på hundspråk kallas för Blue Belton.

Annas kommer min fortsatta weekend att bestå av att plugga. Har ju min tentamen om 3 dagar. Men det känns som om jag har ganska bra koll och har även provat diverse test som redan finns på internet. Nu behöver man ju inte skriva 100% rätt men man får ju försöka. Skulle jag nu kugga är inte det hela världen, snarare tvärtom. Då slipper man ju kanske tala i mackapärerna när dom ska användas. Hehe, då kan man helt enkelt så ut med armarna, sorry folks, I am not allowed....typ.

Har förresten fortfarande inte fått in mina trädgårdsmöbler/grill. Men nu är dom i alla fall ihopsamlade och staplade på varanda. Just det, bordet är inne men inte stolar och grill. Funderar skarpt på att låga det vara så. Behövs en rejäl rotation i förrådet för att lösa problematiken och att mecka med det när det är minusgrader ute är inget jag känner för just nu. Eventuella tjuvar kommer ju även lämna spår efter sig i snön....
Så I leave the stuff outside.

Over and out!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar