torsdag 6 december 2012

En gul kväll!

Hej everybody allihopa!

Hämtade Helmer på dagis och han var nog glad att komma därifrån verkade det som. Trött var han så han somnade nog in en liten stund i passagerarsätet. Verkade så i alla fall. Resan hem blev en gul historia. Från dagiset och hem passerar man fem stycken trafikljus. Alla dessa passerade jag när stolpen var gul...hehe. Jaja, gult är ju bättre än rött i alla fall. Men lite skumt att jag lyckades "gula" mig igenom samtliga korsningar. Nu gick det dock alldeles galant men kanske inget man ska rekommendera. Alternativet hade ju varit att tvärbromsa och då med en hund på golvet eller framrutan. Nä, trots att gult är fult fick det duga ikväll.

Efter lite torrfoder och allmänt snokande i lägenheten var det sedan dags för promenad. Är ju stor skillnade på att dra runt med en 8kg jycke kontra mina f.d 50kg/styck muppar. Man kan väl säga som så att nu var det JAG som bestämde om vi skulle vidare eller inte. Då var det DOM som bestämde. Ville dom stanna kvar och lukta på något spännande på marken, ja då stod man liksom kvar. Nu kunde jag med ett litet enkelt ryck få med mig lille Helmer ohne problem.
Ärligt talat är dock denna storlek på hund inte så mkt att ha faktiskt. Nä jag gillar större hundar, fråga mig inte varför.
Resten av kvällen låg han på soffan och stirrade misstänksamt på en viss grön varelse som också befinner sig i hemmet för tillfället.

Well well, snart är även denna vecka över. Vi rusar mot både jul och nyår och...nytt år. Spännande spännande. Snön kom förresten ganska tidigt i år kom jag på. Så kanske blir det en vit jul trots allt. Enda förloraren just nu är cyklometen där antalet cyklister sjukit i samma takt som temperaturen. Men en och annan entusiast finns dock kvar som frustande vinglar sig fram och tillbaka på vägarna antingen till elle från jobb/skola eller andra aktiviteter.
Jag lever lite i tron att vi som cyklar får en alldeles speciellt stjärna i skyn den dag vi..tja kommer dit. Paradoxalt nog kommer ju en och annan dit illa kvickt just på grund av att dom färdats på cykel. Men det är ju en annan femma.

Hm, på senare tid har SD mer och mer visat sina egentliga ansikten.... Någon som är förvånad?

Vill man åka kungligt mellan Frankfurt och San Fransisco så flyger Lufthansa nu non-stop med nya Airbus A380. Vill man lyxa till det kan man köpa en 1:a klass biljett för det nobla priset av ca 10000 dollar enkel resa. Lufthansa har beställt 15st nya A380 för att liksom pimpa upp sin flotta för lång distans. Planen kostar ca 370 miljoner dollar per kärra. Så räkna inte med några Ryanair priser på ett bra tag om du flyger med Lufthansa....
Allt som allt har tydligen Airbus orders på 250st plan av denna modell. Hur vet jag då detta, ja det kan man fråga sig. Men någon gång i livet ska jag också flyga med A380, så det så!

Kollade förresten upp om min utebelysning stod med på "svarta listan" över hemelektronik som liksom kan göra så att man inte längre har något hem. Men allt var ok trots att jag var lite orolig då jag köpt hela kittet på Harald Nyborg, mao kan ju vara lite si och så med kvaliteten. Men Herr Neuburg hade alla papper i ordning så nu kan jag fortstätta belysa mitt samt mina grannars uteplatser i vintermörkret.
Just det, när jag gick med Helmer ikväll såg att att grannen ovanför inte hade sitt tänt alls ikväll. Hm, kanske lyckades jag bräcka dom trots allt. Ja menar, varför slösa ström på något som ändå inte syns...hehehehe

Men nu ska dock all ström av här. Kvällen är kommen, John Blund står utanför med säcken full av sömn och då är det lika bra att vika hädan för denna lilla kille.

På återhörande!
Eken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar