onsdag 12 december 2012

Lussevaka med Pepparkaka!

Hej Friends!
Jaha, så var det onsdag och lillelördag, men dagen till ära är det ju även lussevaka. Dock verkar det här med lussevaka på väg att rinna ut. Förr var det rena rama slagfältet på stan men nu för tiden är det förhållandevis lugnt. Min lussevaka kommer definitivt vara lugn.

Ikväll har jag besökt Djursjukhuset med fröken Lindgren som skulle köpa något specialfoder till Herr Kung Helmut. Fanns en tid då jag var stammis på Djurhospitalet men tack och lov var det länge sedan nu. Visade sig att det var så länge sedan att jag först körde fel på parkeringen och därefter gick in i fel dörr. Men tro mig, på min tid gick man faktiskt in där...så det så! Slog mig också hur dyrt det är med specialmat till muppar. 5kg för 495kr...tack och hej liksom!

Gårdagens tentamen kan jag beröra lite igen. Var ju inte bara att klara provet som gällde, det var även en rejäl prestige inblandad då de flesta känner varandra. Skulle någon misslyckas och i så fall vem? Som jag nämnde i tidigare inlägg ringde en av dom till mig samma dag och bekymrade sig över att tiden för att studera kanske inte riktigt var i fas med önskat.
Hur som helst, vi klarade ju alla provet, både den skriftliga och muntliga delen, men jag vet ju inte om det var någon som liksom låg på gränsen. Själv skrev jag provet ganska fort så här med facit i hand. Jag var den tredje att lämna in provet för att sedan sätta mig och muntligt bli förhörd av examinatorn. Nu gick ju allt bra och jag besvarade alla frågor. Funderade lite på vad som andra svarade som höll på i över en timma. Hm...nåja nog om det.

Om man lägger sig i hyfsad tid på kvällen så är man faktiskt mycket piggare på morgonen...har jag kommit på. Hm, ja det har ju tydligen något samband.....

Kommer bli kallt imorgon igen, och då menar jag KALLT och temperaturer under minus 10. Redan nu är det minus 12 ute. Jag har förresten en termometer ute där du måste lägga till ca 5 grader eftersom väggen värmen med denna grad. Så är det minus 3 grader på displayen är det i verkligheten minus 8 ute i den väggfria luften. Kan vara bra att tänka på om någon av er är hos mig och kollar på tempen. Så dagens mattefråga blir helt enkelt, hur kallt är det ute om min väggtemperatur visar minus 14 grader?

Nä, kanske ska ta och bädda ner mig nu. Två dagar kvar av denna vecka nu, ja det ska man väl klara oavsett snö, is och kyla.......

Försökte förresten finna ett bra ord för stjärngosse men på engelska. Det funkade inte alls....
Starboy låter ju inte alls coolt. Även pepparkaksgubbe är lite trixigt men man kan ju säga Gingerman bread. Men inte heller det känns så juligt.
Men men, man kan inte få allt som kvinnan sa, och hällde ut den sura mjölken i vasken,

På återhörande!
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar